|
- 3. 3. 2004 -
Mistr Evropy v závodech tahačů na okruzích z roku 2001 Stanislav Matějovský převzal ve středu v Praze ocenění Czech made, které udělilo Sdružení pro cenu České republiky za jakost úspěšnému závodnímu tahači Tatra Jamal Evo IV. Ve více než desetileté historii udělování tohoto ocenění (dosud byli vydáno 351 těchto ocenění špičkové kvality) ho dostal poprvé sportovní vůz.
"Velmi si toho vážím, protože je to ocenění několikaleté práce nejen celého našeho týmu, ale i pracovníků kopřivnické Tatry a dalších lidí, kteří se podíleli na vývoji, výrobě a přípravě tahače. Logo této ceny umístíme také na vůz," řekl Stanislav Matějovský poté, co ocenění převzal z rukou člena představenstva sdružení Otty Emanovského. Matějovský jako první získal titul s českým tahačem.
"Ocenění je propůjčeno na dva roky, ale výrobky ho mohou po této době obhajovat. Pro získání osvědčení platí přísná kritéria, nejen ověření kvality výrobku, ale i spokojenosti zákazníků a uživatelů," dodal Emanovský. Oceněná tatra bude prezentována v Brně na výstavě Autotec.
|
- 31. 1. 2004 -
Letošní rok je ve znamení velkých změn a nových projektů. Nejzásadnější z nich je přechod všech našich sportovních aktivit na nově vzniklou společnost - Československý motorsport, a.s. s provozovnou v Hradci Králové. Tato nová společnost představí do konce března připravované projekty, ve kterých nasadí jezdce od závodu motokár až po Evropský pohár tahačů. V současné době je v plném proudu příprava techniky na novou závodní sezónu, první testování proběhnou již v únoru.
Údaje o nové firmě, připravované technice, jezdcích a kalendářích závodů budou k dispozici v průběhu měsíce března na internetové adrese www.csms.cz.
Doufám, že nám všichni fanoušci a příznivci motoristického sportu zachovají přízeň a že se s Vámi setkáme na co nejvíce závodech jak v České republice tak v celé Evropě.
Stanislav Matějovský předseda představenstva Československý motorsport, a.s.
|
- 18. 12. 2003 -
Student Adam Lacko (19 let) byl přijat ministryní školství, mládeže a tělovýchovy JUDr. Petrou Buzkovou a oceněn za úspěšný start v Evropském poháru tahačů (nejmladší trucker v historii obsadil celkové páté místo v seriálu).
"Setkání bylo velice milé a příjemné a ocenění od paní ministryně je pro mě poctou a zároveň motivací do další sezóny" uvedl Adam Lacko.
|
- 15. 12. 2003 -
V pondělí 15.12. uspořádal Tatra Prima Team soutěžní odpoledne pro děti z Dětského diagnostického ústavu v Hradci Králové. Po úvodní besedě o závodech automobilových modelů soutěžilo téměř 40 dětí na závodní dráze dlouhé 22 metrů. Ze všech soutěžících byli podle počtu ujetých kol ve stanoveném časovém limitu zvoleni 4 nejlepší, ze kterých byl za velkého povzbuzování ve čtyřkolovém finále vybrán absolutní vítěz. K překvapení všech přítomných mužů a chlapců se vítězkou stala žena - slečna Namika Procházková. Všechny děti dostaly na památku tašku s dárky a podle projevované radosti lze soudit, že prožily zajímavé předvánoční odpoledne.
|
- 13. 12. 2003 -
Závodní tatra Karla Lopraise a celý Tatra Team se vydal z Frenštátu pod Radhoštěm do Francie, kde bude 1.ledna 2004 zahájena rallye Paříž - Dakar letos opět startující ve francouzském d´Auvergne a končící v senegalském Dakaru 18. ledna. Karlu Lopraisovi a jeho týmu přejeme hodně štěstí a držíme palce!
|
- 12. 12. 2003 -
Ukončení a vyhodnocení uplynulé závodní sezóny firmy Matador se konalo v pátek 12.12. v prostorách Matador Business Centra v Púchově. Celodenní sportovní program - jízda zručnosti za stížených podmínek či fotbalový turnaj mezi automobilovými závodníky, manažery a zástupci médií - byl zakončen slavnostním večerem s bohatým kulturním programem.
|
- 11. 12. 2003 -
Adam Lacko přijal pozvání na tiskovou konferenci TATRA TEAMU k rallye Telefonica Dakar 2004, která se konala v budově Autoklubu ČR.
Karel Loprais se svojí posádkou představil nový soutěžní vůz TATRA T 815-2 připravený na 11052 km dlouhou trasu dakarské rallye rozdělenou do 17 - ti etap.
|
- 30. 11. 2003 -
Na motoristickém veletrhu Motorshow v německém Essenu se konala autogramiáda Adama Lacka a Michala Matějovského u stánku firmy MATADOR, která působí na německém trhu již několik let. Oba závodníci se také setkali s p. Wolfgangem Sandtlerem na výstavním stánku jeho firmy, aby poděkovali za podporu firmy v uplynulé sezóně a zároveň vybrali potřebnou výbavu na rok příští.
|
- 5. 11. 2003 -
Druhé setkání Tatra Prima Teamu se zástupci a hosty Východočeské energetiky, a.s. proběhlo 5. listopadu na královehradeckém letišti.
Za krásného slunečného počasí se hosté svezli v závodních vozech Tatra Jamal Evo IV, v závodním pick-upu a octávii. Příjemná atmosféra setkání přispěla k navázání nových osobních a obchodních vztahů.
|
- 1. 11. 2003 -
Truckový jezdec Adam Lacko se účastnil tradičního Setkání mistrů, které se konalo ve známé motokárové půjčovně Kart centrum v Praze - Radotíně. V dvouhodinovém klání 24 českých závodníků se odehrála řada tvrdých soubojů a o výhru se bojovalo do posledních kol - vítězové ujeli 103 kol, což představuje 82,4 kilometrů.
Adam tak zavzpomínal na nedávnou dobu, kdy závodil v motokárách a kde se mu nejednou podařilo získat titul Mezinárodního mistra ČR.
|
- 30. - 31. 10. 2003 -
Jedno z posledních setkání Tatra Prima Teamu se svými obchodními partnery a příznivci týmu proběhlo ve dnech 30. - 31.10. na mosteckém autodromu.
Hosté se mohli nechat svézt v závodním trucku, octávii a pick-upu, lákadlem byla ojediněle upravená tatra 613 Ecorra bratrů Hajdůškových. Ve čtvrtek večer proběhla slavnostní večeře na hradě Hněvín, kam přijeli také hosté z Německa: jednak mechanici ze závodního oddělení firmy M.A.N. a zástupci okruhové série V8STAR. Jejich návštěva byla skutečnou lahůdkou - tým německého pilota Altfrieda Hegera se účastní soutěže V8STAR, která je jakousi podskupinou prestižního DTM. Heger testoval se svým speciálem - na jednotném podvozku jsou posazeny libovolné karoserie - mosteckou dráhu a svoje poznatky konzultoval s Adamem Lackem, který je tu "jako doma". Také Adam Lacko měl možnost testování vozu V8STAR a byl s jízdou velice spokojen, a jak sám řekl, byla to příjemná změna. V rámci týmového dne se v Mostě objevil také "pan Dakar" Karel Loprais i se svým pouštním vozem a s Adamem si na několik okruhů své tatry vyměnili. Situace pak zavdala mnoho témat k hovorům o rozdílech mezi vozy, z nichž jeden je špičkovým okruhovým a druhý pro změnu soutěžním speciálem.
|
- 25. 10. 2003 -
Adamu Lackovi se ve francouzském Le Mans nejprve dařilo, pak ho ale zklamala převodovka - tak by se v jedné větě dalo shrnout vše, co se o uplynulém víkendu událo.
Sobotní dopolední volné tréninky se pro nepřízeň počasí neuskutečnily a tak se místo plánovaných tří odjel pouze jeden, po němž následoval měřený trénink. V něm skončil Adam na třetím místě, i když dlouhou dobu vedl s nejrychlejším časem.
Nedělní bodovaná kvalifikace měla kuriózní závěr. Adam se pokoušel v poslední zatáčce předjet Fina Luostarinena, ten ho ale trefil, oba se roztočili a Adam projel cílem na šesté pozici pozadu, což diváci kvitovali potleskem, protože takový průjezd cílem historie Evropského poháru Super Race Trucků nepamatuje. V hlavním závodě Adam útočil na třetí příčku, ale zradila ho převodovka, když se mu samovolně zařadil první stupeň, zablokovala se kola a Adam skončil mimo trať. To se mu stalo dvakrát a ztratil tak kontakt se špičkou.
Nejmladší trucker v historii, dnes už devatenáctiletý Adam Lacko skončil ve své první sezóně v Evropském poháru tahačů pátý. Titul mistra Evropy v kategorii Super Race Trucků obhájil Němec Gerd Körber.
Z Le Mans se tým přesune na mostecký autodrom, kde zakončí sezónu akcí pod názvem "Týmové dny" (30. - 31.10.).
|
|
|