..... n o v i n k y  
   2. zimní cena Stanislava Matějovského a CAC Leasing
- 18. 12. 2002 -
Stanislav Matějovský a Ing. Oldřich Vlasák Závod pro děti z hradeckého Dětského diagnostického ústavu uspořádal Stanislav Matějovský ve spolupráci se společností CAC Leasing. Pod odborným vedením pracovníků půjčovny motokár v kongresovém centru Aldis si mladí účastníci zasoutěžili na místní závodní dráze.

Závod, kterému předcházelo několik zkušebních a tréninkových kol, odstartoval královéhradecký primátor Ing. Oldřich Vlasák. Fakt, že motoristický sport není jen světem mužů dokazuje skutečnost, že závod vyhrála dívka - Andrea Vašková. Za ní se na stupně vítězů postavili Martin Hrdlička a Ondřej Kasal. Nadšení a radost však byla vidět i v očích poražených: děti strávily příjemné sportovní odpoledne v přítomnosti "opravdového" závodníka, samy s plným nasazením závodily a všechny si odnesly malé dárky, kromě vzpomínek i poháry a plakáty s podpisem Mistra Evropy.

         FOTOGRAFIE Z 2.ZIMNÍ CENY

Oznamujeme všem obchodním partnerům a přátelům, že od 1.1.2003 bude sídlo firmy na nové adrese: Koutníkova 272, 501 01 Hradec Králové tel/fax: +420 495 267 375


   Essen - Motorshow 02
- 11. 12. 2002 -
Ve dnech 29. listopadu - 8. prosince se v německém Essenu konal tradiční motoristický veletrh. Stanislav Matějovský se na veletrhu objevil ve stánku frmy Sandtler. Tato společnost je známá v celém motoristickém sportu, proto se také její stánek nacházel v nejprestižnější části výstaviště vedle značek Škoda, BMW a Mercedes. Velký zájem vzbudily plakáty, které speciálně pro tuto akci navrhl a namaloval pan Jiří Rameš.

   Tatra a její vize do roku 2005
- 16. 11. 2002 -
V sobotu 16. listopadu se sešel management Tatry Kopřivnice nad materiály, které dávají směr ve vývoji této automobilky na příští tři léta, proto také název akce - Vize 2005. Večer pak proběhla prezentace v širším kruhu, které se jako host účastnil také Stanislav Matějovský.

   Bez zázemí v Tatře by to nešlo
- 15. 11. 2002 -
Neformální setkání V pátek 15. listopadu se Stanislav Matějovský se členy svého závodního týmu sešli s tatrováky, kteří se podíleli na stavbě a přípravě tří vozidel Tatra Jamal Evo III pro letošní sezónu Evropského poháru.

Poprvé se v Kopřivnici objevil i nástupce Matějovského - Adam Lacko. Na setkání přišel také předseda představenstva Tatry Milota K. Srkal, který ocenil oboustrannou spolupráci a popřál novému jezdci mnoho úspěchů. Stanislav Matějovský ohodnotil dosavadní tříletou spolupráci s tatrováckými odborníky jako skvělou a řekl: "Lidé v Tatře jsou moc šikovní a bez zázemí, které v Kopřivnici máme, by to určitě nešlo."

   Na tiskové konferenci představil Matějovský nového pilota tatry pro rok 2003
- 7. 11. 2002 -
Stanislav Matějovský, Milota K. Srkal a Adam Lacko na tiskové konferenci v hotelu Ambassador Na tiskové konferenci, konané 7.11. v pražském hotelu Ambassador, zhodnotil Stanislav Matějovský letošní sezónu a současně představil nového pilota tatry pro sezónu 2003, mladého Adama Lacka. Ten v letošní sezóně působil v týmu jako testovací jezdec a od jara příštího roku tedy usedne za volant tatry jako soutěžní jezdec.

Stanislav Matějovský, který se na tiskovce rozloučil s aktivní závodní kariérou, zároveň zhodnotil velmi úspěšný tříletý program zapojení vozů TATRA do soutěží FIA European Truck Racing Cup v kategorii SUPER RACE TRUCK. Jeho zhodnocení doplnil dále předseda představenstva TATRA, a.s. Kopřivnice Milota K. Srkal, když ve svém vystoupení představil nejbližší program zapojení kopřivnické tatry nejen do závodů FIA European Truck Racing Cup, ale hovořil také o pokračujících jednáních o možnostech uspořádání závodu trucků v USA.

Moderátorce tiskové konference Báře Štěpánové i přítomným novinářům Stanislav Matějovský na závěr řekl: "Adam Lacko letos potvrdil, že je tím pravým. Jsem přesvědčen, že jsem našel kvalitního nástupce." a dále doplnil: : "Vedle vozu pro Adama Lacka opět připravíme minimálně dva vozy na komerční bázi a pokud stihneme ještě jeden v našem týmu, usedl by za jeho volant zkušený zahraniční jezdec. Na všech těchto autech se pracuje. Uděláme maximum, abychom uspokojili všechny, ale máme samozřejmě priority a kapacity také nejsou neomezené. Minimálně tři auta vyjedou. O výrobě dalších dvou jednáme. V nové sezóně tedy pojedou nejméně tři tatry, asi tři Buggyry, údajně tři vozy chystá Caterpillar a připravují se i další vozy. Mohlo by tak startovat asi dvanáct aut."

   Týmové dny na mosteckém autodromu
- 1. 11. 2002 -
Ve dnech 31.10. a 1.11.2002 se Stanislav Matějovský se svým týmem přemístil do Mostu. Nádherné počasí umožnilo testování nových prvků pro připravovaný vůz Tatra Jamal Evo IV, s kterým by měl příští rok vyjet mladý Adam Lacko. Stanislav Matějovský se v Mostě setkal i se svými obchodními partnery a přáteli, kteří měli možnost usednout do závodního vozu na místo spolujezdce.

Celá akce se konala společně se závodním týmem bratrů Hajdůškových - Tatra 603 Team. Hosté obou týmů tedy mohli porovnat zážitek z jízdy v závodním trucku a v závodní Tatře 603.
         FOTOGRAFIE Z MOSTU

   Poslední závod sezóny
- 20.10. 2002 -
Stanislav Matějovský před posledním závodem v sezóně Europen Truck Racing Cup 2002, Lausitzring, 20.10.2002 Německý moderní, 4534 m dlouhý, okruh EuroSpeedway - Lausitzring leží asi 40 km severozápadně od Drážďan. K poslednímu měření sil v letošním ročníku European Truck Racing Cupu se sem sjelo sedm soutěžních trucků tří značek Catterpillar, Buggyra a Tatra. Ke svému poslednímu závodu v kariéře pilota soutěžního trucku tu nastoupil již uzdravený Stanislav Matějovský.

Stanislav Matějovský si po delší nedobrovolné přestávce, způsobené zraněním pravé nohy, vyjel v sobotním měřeném tréninku časem 2:14.717 šesté místo a v nedělní kvalifikaci tak startoval ze třetí řady. Start kvalifikace byl přesně v jedenáct hodin za slunečného a větrného počasí, teploty se pohybovaly kolem 8 st. Celsia. Trať byla po předchozím dešti ale ještě hodně mokrá. Hned v první zatáčce po startu došlo ke kolizi mezi Buggyrou Gerda Koerbra a Tatrou Alaina Ferte a v této zatáčce šel do smyku také Matějovský. Touto situací bylo nakonec dáno i pořadí v cíli kvalifikačního závodu, který vyhrál Harri Luostarinen a Matějovský skončil na šestém místě, když zajel v tomto závodě nejrychlejší kolo v čase 2:19.907, což odpovídá rychlosti 116.666 km/hod, celkový čas na 7 kol kvalifikační jízdy pak měl 17:27358.

Pohárový závod se jel na 12 kol, tedy celkem 54,456 km. Matějovský zajel tento závod průměrnou rychlostí 121.126 km/hod v celkovém čase 26:57.066 a obsadil v něm 5.místo. Závod na okruhu Lausitzring vyhrál Němec Gerd Koerber.
         FOTOGRAFIE Z LAUSITZRINGU

   Ani ve španělské Jaramě Stanislav Matějovský nestartoval
- 6.10. 2002 -
Okruh v Jaramě ležící 28 km severně od Madridu tento víkend přivítal 10 vozů třídy SUPER RACE TRUCK. Za téměř jasného počasí a při teplotách kolem 24 st. C zastoupil i na tomto závodě náhradní jezdec Tatra Truck Racing Teamu Francouz Ludovic Faure zraněného Stanislava Matějovského. Zpočátku zde dosahoval velmi dobrých výsledků, když ve volných trénincích zajel nejprve druhý nejrychlejší čas, pak čtvrtý a ve třetím volném tréninku dokonce čas nejrychlejší. V měřeném tréninku měl Ludovic Faure technické problémy se zaseklým plynem, které jej vyřadily na několik minut z měřených tréninkových jízd. Nakonec zajel třetí nejlepší čas a v nedělní kvalifikaci tak startoval ze třetí pozice startovního roštu.

V kvalifikaci došlo hned v první pravotočivé zatáčce ke kolizi mezi Tatrou pilotovanou Ludovicem Faure a vozem Caterpillar Harriho Loustarinena. Francouz Faure dojel kvalifikační jízdu po této kolizi, a ještě jedné následné s Davidem Vršeckým, na 6. Místě. Později byl ale právě za první kolizi s Harrim Luostarinenem diskvalifikován a v odpoledním pohárovém závodě byl tak nucen startovat z posledního desátého místa. Přesto se i v tomto pohárovém závodě dokázal probojovat postupně na páté místo. Porucha na brzdovém systému jej ale vyřadila z bojů o lepší umístění jedno kolo před koncem závodu.

   Tatra Jamal Evo III na autosalónu v Ústí nad Orlicí
- 28. 9. 2002 -
Tatra Jamal Evo III byla vystavena na volné ploše ústeckoorlického výstaviště Před závody ve Španělsku odcestovali ještě mechanici Tatra Truck Racing Teamu spolu s doprovodnou technikou i závodním vozem na IV.ústecký autosalón. Ten se konal v sobotu dne 28.9.2002 v prostorách Střední odborné školy automobilní v Ústí nad Orlicí. Závodní okruhový speciál Tatra Jamal Evo III se tu představil široké veřejnosti vedle řady sériových modelů, jak osobních, tak i nákladních vozů.

V neděli 29.9.2002, krátce po výstavě, se pak tým vydá na dlouhou cestu na známý okruh ve španělské Jaramě nedaleko Madridu. I zde bude pro zranění nohy bohužel chybět Stanislav Matějovský, který - pokud proběhne doléčení bez problémů – bude startovat až na německém okruhu Lausitzring, kde se jede poslední pohárový závod letošní sezóny FIA European Truck Racing Cup v neděli dvacátého října.

   CZECH TRUCK FEST podruhé v Hradci Králové
- 22. 9. 2002 -
Tatra Stanislava Matějovského byla návštěníky 2. ročníku Truck Festu  na královéhradeckém letišti doslova obležena Od pátku 20.9. do neděle 22.9. se Tatra Truck Racing Team účastnil na královéhradeckém letišti setkání dopravců, majitelů, řidičů a prodejců nákladních vozidel, které se letos konalo pod názvem CZECH TRUCK FEST 2002. Vedle vystavovatelů nákladních vozidel, návěsů a nástaveb tu totiž byly na pozvání pořadatelů představeny v řadě ukázek všechny závodní trucky z České republiky zastoupené ve FIA European Truck Racing Cup 2002.

Závodní Tatra Jamal EVO III Stanislava Matějovského tak byla podruhé v tomto roce vystavena v Hradci Králové. A zájem o tento závodní speciál byl obrovský. V pátek si závodní tahače odskočily „po ose“ před obchodní dům HYPERNOVA v Hradci Králové, kde budily zaslouženou pozornost. V sobotu, krátce před polednem projela závodní Tatra včele kolony všech vystavených nákladních vozidel na tzv. „spanilé jízdě“ ulicemi Hradce Králové, když se poté – již na ploše letiště – zúčastnila řady předváděcích a soutěžních jízd.

Bylo dobré, že letošnímu ročníku TRUCK FESTu vyšlo počasí na sto procent a tak si tisícovky diváků skutečně přišly na své. Řada z nich navštívila také V.I.P. zázemí Tatra Truck Racing Teamu, kde se mohla pozdravit jezdcem Stanislavem Matějovským, který po oba dny podepisoval všem zájemcům týmové plakáty. K vidění byl i testovací jezdec teamu Adam Lacko, který zde zastoupil zraněného Stanislava Matějovského za volantem závodního tahače. Přijela také řada vzácných a významných hostů z řad partnerů i příznivců teamu.

   Smolný víkend v belgickém Zolderu
- 15. 9. 2002 -
Tatra na stratovním roštu v belgickém Zolderu Na belgickém okruhu ZOLDER letos panovalo po celý závodní víkend výjimečně pěkné slunečné počasí, které ale nepřineslo barvám Tatra Truck Racing Teamu štěstí, ale spíše smůlu.

Záhy po zahájení sobotních volných tréninků došlo u vozu Tatra k utržení elektrického ovládání vstřikovacího čerpadla a vůz se tak na chvíli stal těžko ovladatelným ("zaseklý plyn"), což vedlo k následné havárii a skrytému poškození zadní nápravy. To se projevilo plně při třetím volném tréninku, kdy zadní náprava praskla a navíc byla poškozena i palivová nádrž. Opravy takto poškozeného vozu si vyžádaly delší čas, takže nebylo možné nastoupit k sobotnímu odpolednímu měřenému tréninku a Ludovic Faure, který i v tomto závodě nahrazoval zraněného Stanislava Matějovského, tak musel v nedělní kvalifikaci startovat až z posledního místa.

Časy dosažené v nedělním ranním warm up (1:54.903) řadily Tatru Jamal Evo III na celkově 5. pozici. To byl dobrý předpoklad k vylepšení poslední startovní pozice v kvalifikaci. Po nadějném začátku kvalifikační jízdy došlo ale k poruše turbodmychadla a nakonec z toho bylo pouze sedmé místo a pozice ve čtvrté řadě startovního roštu pohárového závodu. Ten se jel na 14 kol, tedy celkem 56,126 km. Ludovic Faure začal opět dobře, ale zhruba v polovině závodu musel ze závodu po kolizi odstoupit pro poškození levého zadního kola.

Před devátým - předposledním - závodem FIA Evropského poháru tahačů, který se jede 6.10.2002 na španělském okruhu Jarama, vede soutěž Fin Harri Luostarinen (CAT, 154 bodů), v poháru konstruktérů se pak Tatra dělí o druhé místo s zn. Buggyra (37 bodů).
         FOTOGRAFIE ZE ZOLDERU

   Tatra mezi motorkami
- 8. 9. 2002 -
Tatra Jamal Evo III vystavená na motokrosovém závodišti Primátorská hráz, Litomyšl, 6.9.2002 Uprostřed sportovního areálu Primátorská hráz v Litomyšli se na uplynulý víkend ocitla Tatra Jamal EVO III Stanislava Matějovského, která zde byla vystavena u příležitosti motokrosového závodu ORION CUP 2002. Pořadatelé závodů tu také uspořádali MEGA SHOW, jejíž výtěžek byl věnován na likvidaci ničivých srpnových povodní. Na show vystoupila řada známých osobností z řad umělců i sportovců. Odpoledne zakončil mistr ČR v supercrossu a zároveň i filmový kaskadér, jedenatřicetiletý Petr Kuchař, který na svém stroji předvedl divákům řadu zdařilých skoků (viz. fotogalerie).

Po tomto víkendu je závodní tahač tatra již plně připraven k dalšímu závodu v belgickém Zolderu. I v tomto závodě nahradí zraněného jezdce Stanislava Matějovského Francouz Ludovic Faure.
         FOTOGRAFIE Z LITOMYŠLE

   Ludovic Faure za volantem Tatry Stanislava Matějovského
- 1. 9. 2002 -
Francouz Ludovic Faure za volantem Tatry Jamal Evo III na startu pohárového závodu FIA ETRC v Mostě Jak jsme již informovali v průběhu tohoto týdne došlo v našem týmu, vzhledem ke zranění Stanislava Matějovského, ke změně pilota Tatry Jamal Evo III. Za volant tak usedl zkušený francouzský pilot Ludovic Faure, který v loňské sezóně jezdil s vozem Mercedes ve třídě Super Race Truck A.

V sobotních tréninkových jízdách zajížděl Francouz Faure časy, které zpočátku odpovídaly sedmé pozici, ale nakonec se s vozem rychle "sblížil" a v měřeném tréninku skončil na 5. místě. Startoval tak ze třetí řady do nedělní kvalifikace. Ta byla odstartována ve 13.20 hodin a jela se na 8 kol. Ludovic Faure jel velmi dobře, bojoval o čtvrtou příčku s Finem Luostarinenem. Po skončení kvalifikačního závodu byl však spolu s Boesigerem (Tatra, Deutsche Post World Net Truck Team) vyloučen za překročení povolené rychlosti a byl tak nucen startovat do pohárového závodu z předposlední pozice na startovním roštu.

Pohárový závod byl odstartován v 15.50 a jel se na 12 kol. Ludovic Faure dojel na šestém místě před Gerdem Koerberem. Závody vyhrál Fin Luostarinen, připsal si tak 28 bodů (8 za kvalifikaci a 20 za vítězství v pohárovém závodě) a upevnil si tak vedoucí pozici. Druhý skončil David Vršecký (Buggyrra).

Další pohárový závod se jede v neděli 15.9.2002 v belgickém Zolderu. Ludovicu Fauremu se body za umístění vzhledem k jeho postavení náhradního jezdce nepočítají, Tatra však získala další body do poháru konstruktérů a je s 31 body a tříbodovým náskokem před Buggyrou na druhém místě.

   Stanislav Matějovský převzal ocenění Zlatá spona FAS AČR z rukou Dominika Haška
- 30. 8. 2002 -
Stanislav Matějovský převzal ocenění Zlatá spona FAS AČR z rukou prezidenta FAS AČR dr. Romana Ječmínka a Dominika Haška, Most, hrad Hněvín, 30.8.2002 U příležitosti 7. závodu seriálu FIA Evropského poháru tahačů 2002 v Mostě se v pátek 30. srpna konala na zdejším hradě Hněvín oslava 10. výročí pohárových závodů tahačů pořádaných na tomto českém autodromu.

Úřadující mistr Evropy v závodech tahačů třídy Super Race Truck B, Stanislav Matějovský, který se prakticky všech ročníků aktivně účastnil, zde z rukou prezidenta Federace automobilového sportu Autoklubu České republiky dr. Romana Ječmínka a slavného českého hokejového brankáře Dominika Haška převzal Zlatou sponu Federace automobilového sportu AČR, kterou mu tato federace propůjčila jako výraz uznání za mimořádný osobní přínos k rozvoji automobilového sportu České republiky.

   Matějovský zraněn, Tatra přesto jede
- 29. 8. 2002 -
Zraněný Stanislav Matějovský a jeho zástupce, francouzský jezdec Ludovic Faure, který bude pilotovat závodní tahač Tatra v 7. závodu FIA European Truck Racing Cup v Mostě Svůj poslední závod na území České republiky měl v neděli 1.9.2002 absolvovat v Mostě při Matador Czech Truck Prix úřadující mistr Evropy Stanislav Matějovský. Tato sezóna je totiž jeho poslední. Dva dny před závody však padlo nepříjemné rozhodnutí. Stanislav Matějovský v Mostě nepojede. Ani nemůže, má vážně zraněnou pravou nohu.

Kde ke zranění přišel? Dost paradoxně ve chvílích, kdy pomáhal druhým. Uplynulý víkend s celým svým Tatra Truck Racing Teamem pracoval na odstraňování škod v jedné povodněmi zničené vesnici v Zálezlicích na Mělnicku. V neděli kolem poledne v jednom z domků uklouzl na bahně a shodil si na pravou nohu těžký stůl. Následky jsou velmi nepříjemné. Vnitřní vazy na pravém kotníku jsou poškozené a jeho nohu zhruba pět týdnů bude zdobit sádra. "Chtěl jsem si alespoň na závody nechat sádru sundat, ale lékaři mě varují, že bych si mohl nohu poškodit navždy", říká smutně Matějovský. Ve středu odpoledne padlo konečné rozhodnutí. Po konzultaci s lékařem a vedením Tatry Kopřivnice Matějovský v Mostě nepojede. Jeho tatra však na startu nechybí. Na poslední chvíli byl angažován velmi zkušený francouzský jezdec Ludovic Faure - jeden z nejlepších jezdců v historii závodů tahačů, který byl v minulosti továrním jezdcem DAF a MERCEDES. Předpokládáme, že bude dobře reprezentovat náš tým. Samozřejmě, že jsme také uvažovali nasadit v této situaci testovacího jezdce týmu Adama Lacka. Vzhledem k tomu, že o stejném víkendu bude v Mostě bojovat o čelní pozice v předposledním závodě ČP Škoda Octavia Cup a stihnout oba závody by bylo velmi náročné a mohlo by to poškodit výsledek v obou disciplínách, dostal přednost Ludovic Faure.

Stanislav Matějovský velice lituje, že se nebude moci zúčastnit závodu, který se jede před českými diváky a patří k jeho nejoblíbenějším okruhům. Koncem listopadu Tatra Truck Racing Team na tiskové konferenci oznámí, kolik vozů a jaké jezdce nasadí do sezóny 2003.

   Program MATADOR Czech Truck Prix 2002
- 25. 8. 2002 -
V příloze dnešního článku se můžete seznámit s předběžným časovým harmonogramem MATADOR Czech Truck Prix 2002 v Mostě, v rámci které se jede 7. pohárový závod FIA European Truck Racing Cup 2002.

Katagorie Super Race Truck má v sobotu 31.8.2002 tři volné tréninkové jízdy se začátky v 9.50, 11.30 a ve 13.00 hodin. Později odpoledne - v 16.15 hodin - se jede měřený trénink. V neděli 1.9.2002 pak po ranním warm up (8.45 hodin) nastoupí jezdci kategorie Super Race Truck ve 13.20 hodin ke kvalifikačnímu a v 15.50 hodin k pohárovému závodu.

   Pomoc Tatra Truck Racing Teamu při odstraňování povodňových škod v Zálezlicích
- 25. 8. 2002 -
Stanislav Matějovský (na fotografii vlevo) s dalšími členy Tatra Truck Racing Teamu pomáhali o víkendu odstaraňovat následky katastrofálních srpnových povodní v obci Zálezlice Týden před startem Matador Czech Truck Prix 2002 v Mostě se Stanislav Matějovský spolu se členy Tatra Truck Racing Teamu zapojil do odstraňování škod v jednom z nejvíce povodněmi postižených území - v obci Zálezlice na Mělnicku. Všichni tak věnovali víkendový čas pomoci místním občanům při vyklízení vodou zatopených věcí a přípravě některých objektů pro demoliční práce, protože jen v této vesnici z celkově 120 domů je plných 75 určeno k demolici.

Ještě před pracovní výpomocí zorganizoval Stanislav Matějovský spolu se šéfem mosteckého Autodromu Jiřím Kroužkem a modelkou Janou Příhodovou výpomoc finanční, když mezi sebou vybrali 200 000 Kč a předali je manželům Mišovcovým ze Zálezlic, kterým voda vzala veškerý majetek.

Na této mimořádné týmové akci nebylo právě příliš vhodné fotografovat, přesto jsme několik fotografií pořídili a ty jen dokládají katastrofální rozsah škod, k nimž v Zálezlicích - a samozřejmě nejen v nich - během letošních srpnových záplav v České republice došlo.
         FOTOGRAFIE ZE ZÁLEZLIC

   Kateřina Neumannová a Jaromír Jágr navštívili Tatra Truck Racing Team
- 11. 8. 2002 -
Kateřina Neumannová, Jaromír Jágr a Stanislav Matějovský v zázemí Tatra Truck Racing Teamu U příležitosti mosteckých závodů Česká Pojišťovna Škoda Octavia Weekend 2002 uspořádali pořadatelé exhibiční jízdu, ve které změřili své síly piloti Matějovský s Tatrou Jamal EVO III a Hudeček s vozem Ferrari. Pořadatelé tak připravili divákům zajímavou podívanou, kde nerozhodovalo ani tak konečné umístění (závod se jel na 5 kol a v cíli byl o několik tisícin sekundy rychlejší Matějovský s Tatrou) jako divácký zážitek. Oba protagonisté spolu s ředitelem mosteckých závodů panem Gerhardem Ittnerem pak vylosovali několik hodnotných cen pro diváky a jelikož nesl závod název „Velká sázka o malé pivo“ odcházeli oba jezdci ze stupňů vítězů občerstveni lahodným mokem.

Krátce před tímto exhibičním závodem se sešli v zázemí Tatra Truck Racing Teamu se Stanislavem Matějovským známí sportovci Kateřina Neumannová a Jaromír Jágr. Spolu s nimi diskutoval také předseda představenstva Tatra, a.s. Kopřivnice pan Milota Srkal, který s sebou do Mostu přivezl vzácné hosty a příznivce truckového sportu z USA. V neformální diskusi se pak všichni obdivovali odvaze Jaromíra Jágra vyzkoušet si závodní truck přímo na trati mosteckého autodromu. To se skutečně stalo, když krátce před výše zmíněným závodem TATRA vs. FERRARI projel jedno tréninkové kolo se závodním truckem i Jaromír Jágr. Kateřina Neumannová se řízení trucku nakonec přece jen vzdala, zůstala spolu s diváky v hledišti a Jágra podporovala alespoň odtud.

Po skončení exhibice zůstal tým na mosteckém okruhu do pondělí 12.8., protože byly v plánu dvoudenní testovací jízdy. Katastrofální počasí, doprovázené nekončícím přívalovým deštěm, které začalo panovat v oblasti mosteckého okruhu krátce po skončení nedělního závodního programu však doslova tým ze závodiště vyhnalo a v pondělí dopoledne pak bylo rozhodnuto testování ukončit. Věříme, že za tři týdny bude v Mostě u příležitosti 7. závodu Evropského poháru tahačů, který je zároveň 10. výročním závodem trucků na mosteckém okruhu, počasí podstatně příznivější a připraví tak divákům hodnotný zážitek. Ten bude ještě obohacen vystoupením známých hudebních skupin URIAH HEEP, SLADE, KATAPULT, DOKTOR PP a BANJO BAND IVANA MLÁDKA a celou řadou dalších atrakcí připravovaných pořadateli v rámci 10. výročí truckového sportu v Mostě. Podrobný program Matador Czech Truck Prix 2002 bude na těchto stránkách zveřejněn v nejbližší době.
         FOTOGRAFIE Z MOSTU

   Důležité body z finského Alastaro
- 4. 8. 2002 -
Stanislav Matějovský před pohárovým závodem ve finském Alastaru Opět po roce se sjely závodní tahače na vzdálený okruh do finského Alastara, který leží přibližně na půli cesty mezi finským hlavním městem Heslinky a hokejovým fanouškům dobře známým městem Tampere. Tentokrát bylo po oba dny v dějišti závodů příjemné slunečné počasí s teplotami lehce přes dvacet stupňů Celsia.

V sobotních tréninkových jízdách zajížděl Stanislav Matějovský časy, které odpovídaly šesté či sedmé pozici a takový byl i výsledek měřeného tréninku, kdy sedmý nejlepší čas zařadil Tatru Stanislava Matějovského do čtvrté řady startovního roštu nedělní kvalifikační jízdy. Ta byla odstartována ve 13.15 hodin a původně se měla jet na 12 kol, ale díky problémům na startu byla nakonec zkrácena na jedenáct kol, tj. cca 30,8 km. Matějovský v ní dojel na šestém místě a posunul se tak pro start nedělního pohárového závodu do třetí řady startovního roštu.

Pohárový závod byl odstartován v 15.10 a jel se na 18 kol. Matějovskému zhruba v polovině závodu začal vypovídat službu diferenciál, což bylo na zdejší technické trati hodně problematické. Přesto v cíli dojel šestý a za dnešní pohárový závod i kvalifikaci si dohromady připsal 11 bodů když v celkovém pořadí je na šesté příčce s 59 body a čtyřbodovým náskokem před svým rivalem Davidem Vršecký na voze Buggyra. Závody vyhrál Švýcar Markus Boesiger (Tatra) a připsal Tatře dalších devět bodů v poháru konstruktérů. Ta je nyní s 28 body na druhém místě a když na vedoucí Caterpillar ztráci již jen šest bodů.

Další pohárový závod se jede v neděli 1.9.2002 v Mostě. Ještě před tímto závodem mohou příznivci motorismu vidět Tatru Stanislava Matějovského během exhibiční jízdy v neděli 11.8.2002, konané v rámci motoristického víkendu na Autodromu Most.
         FOTOGRAFIE Z ALASTARA

   Na Nurburgringu zvítězilo bohužel počasí
- 14. 7. 2002 -
Na Nurburgringu se tentokrát opravdu závodit nedalo ... Nedaleko německého městečka Nurburg se ve dnech 12. - 14. července měl konat pátý závod FIA European Truck Racing Cup 2002. Na jednom z nejslavnějších okruhů Nurburgring byla pro letošní závody trucků trať upravena trochu jinak než v loňském roce. Velmi zajímavě byla prodloužena zařazením technické pasáže "Mercedes-Arena" hned po startu (schematický náčrtek je ve fotogalerii k těmto závodům). Celkově nyní měří 3.625 m.

Závody trucků jsou v Německu velmi populární a ani tento deštivý sportovní víkend nebyl vyjímkou . Davy příznivců neodradila ani sobotní odpolední bouřka a následný přívalový déšť. Ten však měl za následek zkrácení odpoledního měřeného tréninku třídy Super Race Truck z jedné hodiny na třicet minut s tím, že komise rozhodčích rozhodla o pokračování měřeného tréninku v neděli v 8.30 ráno. Stanislav Matějovský zajel v tomto "zkráceném" měřeném tréninku 4. nejlepší čas za Finem Luostarinenem, Švýcarem Markusem Boesigerem a Francouzem Alainem Ferté a připravoval si tak dobrou startovní pozici pro nedělní kvalifikační závod. Bohužel Nurburgring se v nedělní ráno probudil do husté mlhy doprovázené trvalým deštěm. Komise rozhodčích FIA postupně oddalovala start kvalifikace z plánovaných 11.55 hodin - vždy o hodinu - až ve 14.30 definitivně rozhodla o zrušení závodu pro nepřízeň počasí. Stalo se tak poprvé v sedmnáctileté historii trucků na tomto okruhu. Všichni jezdci tak vyjeli na trať v neděli odpoledne alespoň k závěrečnému defilé, kterým pozdravili četné příznivce v na tribunách Nurburgringu.

Na další pohárový závod pak zajíždí tým na vzdálený okruh ve finském Alastaru, kde se další pohárový závod jede v neděli 4.8.2002.

   Tatra na jihu Francie zvítězila
- 23. 6. 2002 -
Stanislav Matějovský s Tatrou Jamal Evo III během kvalifikačního závodu na okruhu Paula Armagnac ve francouzském Nogaru V jihofrancouzském Nogaru se ve dnech 22. - 23. června jel čtvrtý závod Evropského poháru tahačů na technickém, 3636 m dlouhém okruhu Paul Armagnac. V pátek při zkušebních jízdách bylo zataženo, ale teploty i tak vystupovaly ke 30 st. C. V sobotu pak byla obloha už jasná a při teplotách nad 35 st. Celsia dostávali řádně zabrat jezdci i stroje. Naopak v neděli bylo od rána zataženo a příjemných 24 st. Celsia.

V sobotních tréninkových jízdách zajížděl Stanislav Matějovský časy, které odpovídaly 6. až 7. místu. Po třetím měřeném tréninku došlo k poruše převodovky a bylo jasné, že vzhledem délce opravy převodovky do sobotního měřeného tréninku bohužel nebude moci nenastoupit. V nedělní kvalifikaci tak startovala Matějovského TATRA z poslední pozice. Tři kola před cílem kvalifikace se však Matějovskému podařilo předjet Antonio Albaceta na voze Caterpillar a připsal si tak za šesté místo 5 bodů a vybojoval lepší výchozí pozici pro pohárový závod. V pohárovém závodě, který se jel v neděli ve 14.30 hodin startoval Matějovský ze třetí řady. V závodě nakonec skončil na místě pátém se ziskem 8 bodů. Pohárový závod vyhrál Markus Boesiger před Francouzem Alainem Ferté. Také oba tito jezdci jedou na vozech TATRA. Značka TATRA tak získala v poháru konstruktérů další důležité body. Pohár konstruktérů vede CAT (30 bodů) před Tatrou (19 bodů) a Buggyrou (16 bodů).

Po závodech zůstává tým ještě v pondělí na okruhu Poula Armagnaca v Nogaru, kde proběhne testování. Na další pohárový závod pak zajíždí tým na známý okruh v německém Nurburgringu. Další, v pořadí už pátý pohárový závod, se zde jede 14.7.2002.
         FOTOGRAFIE Z NOGARA

   Stanislav Matějovský navštívil brněnský veletrh Autotec
- 19. 6. 2002 -
Ve dnech 10. a 11.6.2002 byl Stanislav Matějovský na brněnském veletrhu Autotec. Navštívil tady několik partnerských společností ( Tatra, CAC leasing, Ferodo, Hesti ),pro které uspořádal autogramiádu. Závodní vůz do Brna nedorazil - po náročném závodě v Rakousku ho mechanici připravovali na další závod do francouzského Nogara. Na cestu dlouhou 2000 km se tým vydal v úterý 18.6.2002.

   Závody na rakouském A1-Ringu přinesly Tatře další důležité body
- 9. 6. 2002 -
Tatra Jamal Evo III před stratem pohárového závodu (Rakousko,  9.6.2002, A1 Ring) V rakouském Spielbergu se ve dnech 8.-9. června jel třetí závod FIA Evropského poháru tahačů na známém okruhu v podhůří Alp A1-Ring. Tatra Truck Racing Team dorazil na místo závodů ve středu 5. června a všem se zdálo, že příprava vozu bude směřovat k jeho seřízení na mokrou trať. Ale zdejší nevyzpytatelné počasí připravilo všem překvapení, když sobotní ráno vypadalo o sto procent jinak než dva dny předchozí. Od rána zářilo sluníčko a teploty pomalu šplhaly ke 20°C.

Pěkné počasí však ale nepřineslo úplné jasno do seřízení vozu na sobotní volné tréninky. Ty se jely postupně v 9:45, ve 12:05 a v 13:50 vždy na dvacet minut. Tatra jela spolehlivě, ale chyběl stále potřebný výkon. Stanislav Matějovský v prvních dvou trénincích ztrácel na vedoucí jezdce kolem 0,9 s a obsazoval tak sedmou příčku v poli závodníků. Po druhém volném tréninku pak bylo rozhodnuto vyměnit turbodmychadlo , část vedení sání a provést některé změny na nastavení podvozku na základě výsledků telemetrie. To se projevilo v třetím volném tréninku a zejména pak v následném tréninku měřeném, kdy se Matějovský dosahovanými časy postupně přibližoval ke svým konkurentům. Výsledky měřeného tréninku určily pak Standovi 5. startovní příčku osmičlenného startovního pole nedělní kvalifikace. Bohužel, další technické úpravy na voze po nedělním warm up odsoudily Stanislava Matějovského ke startu z pitlane, což způsobilo, že rozjeté pole závodníků dojížděl po mrtvém startu po několik kol. Nakonec však, díky velmi dobré stíhací jízdě obsadil šesté místo před Švýcarem Boesingerem na Tatře a Francouzem Arlaudem na vozu Renault. Připsal si tak 5 bodů do celkové klasifikace.

Pohárový závod byl odstartován přesně v 15 hodin a Matějovský na základě výsledků z kvalifikace startoval ze třetí řady spolu s Davidem Vršeckým na voze Buggyrra. Trať A1-Ring je pro závody trucků upravena na délku 2 336 m a pohárový závod se jel na 22 kol. O pořadí jezdců často rozhoduje první zatáčka a první kolo. Právě v první zatáčce se podařilo Davidu Vršeckému předjet Matějovského Tatru a od té chvíle oba bojovali o šestou příčku. Nakonec v dramatickém závěru Matějovský v poslední zatáčce před cílovou rovinkou Vršeckého předjel a upevnil si tak v celkovém hodnocení šestou příčku. Závody vyhrál a také po třetím závodě vede Harri Loustrarinen s vozem Caterpillar.

Po návratu z Rakouska se Tatra Truck Racing Team zúčastní na počátku příštího týdne brněnské výstavy Autotech 2002, kde je připravena autogramiáda na stáncích partnerských společností. Pak čeká tým krátké testování na mosteckém okruhu. Do francouzského Nogara odjíždí Tatra Truck Racing Team již v úterý 18.6. 2002. Další, již čtvrtý pohárový závod se jede na jihu Francie v neděli 23.6.2002.

   Exhibice v Ústí nad Orlicí
- 2.6.2002 -
Závody do vrchu v Ústí nad Orlicí navštívil také předseda představenstva TATRA a.s., Kopřivnice, pan Milota Srkal (Ústí nad Orlicí, 2.6.2002) Přestávky mezi závody v italském Misanu a v pořadí třetími závody na rakouském A-1 ringu využil TATRA Truck Racing Team k přijetí pozvánky pořadatelů Mezinárodních závodů automobilů do vrchu v Ústí nad Orlicí, aby zde předvedl TATRU Jamal Evo III pilotovanou i zde jezdcem Stanislavem Matějovským.

Obdobně jako v předchozích letech přilákal soutěžní truck zájem řady diváků, kteří lemovali 3650 metrů dlouhou trať s převýšením 350 m. Letošnímu ročníku přálo počasí více než tomu minulému, příjemné polojasno s teplotami kolem 20 st. C bylo téměř ideální pro všechny soutěžní kategorie jak historických tak i soudobých automobilů. Mezi jednotlivými bloky soutěžních jízd vyjížděl na trať Stanislav Matějovský se svoji TATROU a jel skutečně naplno. Při jedné z jízd došlo dokonce k destrukci jednoho ze šroubů řízení. Tato záležitost naštěstí neskončila nehodou. Mechanici závadu odstranili a tak TATRA mohla zanedlouho pokračovat v exhibičních jízdách. Jedné z těchto jízd se zúčastnil také pan Milota Srkal, předseda představenstva akciové společnosti TATRA, a.s. Kopřivnice, tedy společnosti, v jejíž barvách od března tohoto roku Stanislav Matějovský závodí.

Nyní čekají soutěžní vůz TATRA i doprovodné vozy týmu další drobné úpravy a testy. V zásadě je ale vše připraveno na středeční odjezd na okruh A-1 RING v Rakousku, kde se jede v neděli 9. června 2002 další pohárový závod série Evropské poháru tahačů ve třídě SUPER RACE TRUCK.

   Druhý závod v italském Misanu
- 26.5.2002 -
Stan Matějovský a technický manager TATRA Truck Racing Teamu Roman Seidl před nedělním pohárovým závodem (MISANO, 26.5.2002) Po dvou dnech poměrně chladného počasí se do Misana v sobotu ráno vrátila opět horka a ta provázela dopolední tři volné tréninky i odpolední měřený trénink. Okruh v italském Misanu, upravený pro závody trucků, měří 3488 metrů a ve třídě SUPER RACE TRUCK na něm drží rekord Němec Fritz Keutzpointner. Ten zde v roce 2001 dosáhl čas v nejrychlejším kole 1:34.226, což odpovídá průměrné rychlosti 133.262 km.

V kategorii Super Race Truck se během soboty (1.,2. a 3. FP - Free Practice) TATRA Standy Matějovského účastnila všech tří volných tréninků, kde se zpočátku umisťovala na 5. pozici, se ztrátou cca 0,7 sekundy na vedoucího Harriho Luostarinena. Při třetím volném tréninku se na řídící jednotce i na brzdovém systému začaly projevovat problémy, které se nepodařilo odstranit ani během odpoledního měřeného tréninku a tak se Stanislav Matějovský se svoji Tatrou ocitl až ve čtvrté řadě startovního roštu nedělní kvalifikace s časem nejrychlejšího kola 1´37,684´´. Vedoucí postavení na startu si s časem nejrychlejšího kola 1´35,673´´ vybojoval Fin Harri Luostarinen.

Před nedělním warm up mechanici TATRY naladili vůz tak, že se Standovi dařilo držet krok s vedoucí trojicí. To se projevilo i při začátku kvalifikačního závodu, kdy naše Tatra postupně předjela Buggyru Davida Vršeckého i Tatru Markuse Boesigera a dostala se tak na páté místo. Na tomto postu také skončila kvalifikační závod, který se jel ve 12.50 na 9 kol. Pohárový závod se jel na 15 kol, tedy celkem 52 320 m. Matějovský s časem 24´43.061 dojel na 5. místě před oběma Tatrami Švýcara Boesigera a Francouze Alaina Ferté. Za dvě pátá místa v nedělním kvalifikačním a pohárovém závodě získal dohromady 14 bodů a s celkovým ziskem 24 bodů po prvních dvou závodech se posunul na šesté místo před Davida Vršeckého. V nedělním závodě i kvalifikaci zvítězil Fin Harri Luostarinen a dělí se o první a druhé místo s Antonio Albacetem (54 bodů, oba CAT). Tatra si připsala v poháru konstruktérů za páté místo Standy Matějovského 2 body a dělí se se ziskem 6 bodů v této soutěži o druhé místo s českou Buggyrou.

V příštím týdnu proběhne krátké testování na mosteckém okruhu a o nejbližším víkendu prezentace soutěžní Tatry na závodech do vrchu v Ústí nad Orlicí. Na příští závody v rakouském A 1 Ringu odjíždí tým ve středu 5. června. Na těchto závodech také nebude chybět patronka našeho týmu Bára Štěpánová.

   TATRA Truck Racing Team dorazil do italského Misana
- 23.5.2002 -
Nedaleko našeho týmu našli pozici i další dvě TATRY Alaina Ferté a Markuse Boesigera  z týmu P.A.Mullera, Misano 23.5.2002 Po dvoudenní cestě ze španělské Barcelony dorazil ve středu v noci TATRA Truck Racing Team do dějiště druhého závodu FIA Evropského poháru tahačů v italském Misanu. Jelo se za velmi teplého a slunečného počasí, ale po příjezdu na okruh Santa Monica v Misanu se obloha zatáhla, ochladilo se a chvílemi dokonce pršelo. Mechanici TATRA Truck Racing Teamu zde také připravili kompletní nové týmové zázemí, protože se v sobotu i neděli očekává příjezd více než třiceti hostů z partnerských firem a organizací. Chvíle volna před víkendovými závody využili členové týmů, kteří jezdí s vozy TATRA, k vzájemné výměně zkušeností po prvních závodech na španělském okruhu Catalunya.

Vůz TATRA Jamal Evo III Standy Matějovského se podařilo po kolizi z minulého závodu kompletně opravit a je zcela připraven na sobotní a nedělní klání. To začne 25.5. dopoledne volnými tréninky a vyvrcholí v neděli 26.5.2002 odpoledním pohárovým závodem.

   TATRA vstoupila do nového ročníku Evropského poháru tahačů
- 15.5.2002 -
Hlavní protagonisté letošního závodu Evropského poháru Super Race Truck (Barcelona 19.5.2002) Tým Stanislava Matějovského dorazil na okruh Catalunya již ve středu 15. května v odpoledních hodinách. Okruh se nalézá nedaleko španělské Barcelony a naši televizní diváci měli možnost se sním seznámit díky nedávnému přenosu závodů Formule 1.

TATRA JAMAL EVO III, připravená v průběhu zimní přestávky, doznala oproti loňskému modelu řadu změn. Jednou z nejvýznamnějších změn byla instalace nového motoru typového označení SMR 126 R, který navazuje na předchozí řadu. Podstatných změn doznalo také vybavení zázemí týmu, které nyní disponuje "hospitality" až pro padesát návštěvníků.Významným přínosem z technického pohledu je také podstatně inovovaná telemetrie, díky které je možné sledovat více údajů v průběhu testování i během závodů, což se samozřejmě umožňuje optimalizovat strategická rozhodnutí techniků i pilota.

Do nejsilnější třídy vozů Evropského poháru tahačů - Super Race Truck - bylo na zdejší okruh přihlášeno jedenáct vozů značek Buggyra (2), Cat (2), DAF (2), Renault (1), TATRA (3) a Volvo (1).

Po sobotním měřeném tréninku se Tatra Stanislava Matějovského ocitla na jednom z posledních míst díky diskvalifikaci za překročení limitu povolené rychlosti. Společně s námi byli diskvalifikováni ze stejného důvodu ještě další čtyři jezdci - Fin Luostarinen (CAT), Němec Koerber (Buggyra), Francouz Ferté (TATRA) a David Vršecký (Buggyra). To předznamenalo postavení v nedělním kvalifikačním závodu, kde Stanislav Matějovský nakonec dojel na 5. místě a startoval tak do pohárového závodu ze třetí řady spolu Davidem Vršeckým (Buggyra, CZ). Po startu došlo hned v prvním kole ke kolizi mezi Stanislavem Matějovským a Gerdem Koerberem, když Koerber dostal před Matějovským "hodiny" a ten do jeho již stojícího vozu narazil. Koerbrovi se podařilo z nastalé situace vyjet rychleji, zatímco Matějovský musel zařadit "zpátečku", ztratil tak cenných 15 sekund a mezitím ho dojeli a předjeli Ferté (Tatra, F) a Vršecký (Buggyra, CZ). Matějovský zahájil stíhací jízdu a přestože své soupeře v závěru závodu již dojel, k předjetí již nedošlo.

Stanislav Matějovský po závodě řekl: "Je důležité, že jsme si ověřili jak v měřených trénincích, ale i v závodě, že vůz je dobře naladěn. Na zdejším okruhu jsme se rozhodli pro výměnu diferenciálu, což rovněž přispělo ke zlepšení jízdních vlastností. Vůz po havárii budeme opravovat zde na okruhu Catalunya a v úterý zahájíme přesun do italského Misana na okruh Santa Monica, který dobře znám a tak věřím, že se nám tam podaří udělat lepší výsledek a že při nás bude stát více sportovního štěstí než zde v Barceloně."

V celkovém pořadí po prvním závodě se 30 body vede Španěl Albacete s plným ziskem 30 bodů, Matějovský je na místě sedmém se ziskem 10 bodů. ): Tatra je po prvním závodě se ziskem 6 bodů v poháru konstrukterů na druhém místě za vozy CAT (9 bodů) a před českou Buggyrou (4 body).

   Soutěžní TATRA z Hradce do Evropy
- 6.5.2002 -
Ministr financí ČR Jiří Rusnok a Stanislav Matějovský během slavnostního odjezdu na FIA European Truck Racing Cup 2002 Pod tímto heslem představil TATRA Truck Racing Team v pátek 3. května před hradeckým Kongresovým centrem ALDIS svůj vůz TATRA Jamal Evo III již v nových tatrováckých barvách a to v období těsně před odjezdem na první závody letošního Evropského poháru tahačů. Pozvání Stanislava Matějovského zúčastnit se slavnostního odjezdu soutěžní TATRY z Hradce Králové přijal ministr financí ČR Jiří Rusnok, který tak měl jako jeden z prvních možnost seznámit se s novým soutěžním vozem TATRA a také pokřtil Matějovskému závodní helmu šampaňským před prvními závody. Pro novináře pak Stanislav Matějovský shrnul stav přípravy týmu na prahu nové sezóny a odpověděl na jejich dotazy. Vedle vážných témat zbyl i čas na relaxaci. Všichni přítomní měli během celého odpoledne možnost vychutnat si zvýšenou hladinu adrenalinu při improvizovaném závodu motokár, který na parkovišti hradeckého Aldisu zabezpečila půjčovna motokár pana Duška. Mezi účastníky těchto jízd nechyběly ani děti z královehradeckého Diagnostického ústavu, pro které před časem zorganizoval Stanislav Matějovský zimní pohárový závod.

Ještě před posledními testy na mosteckém okruhu (6. a 7. 5. 2002) a na známém okruhu ve francouzském Nogaru (13. a 14.5. 2002), se náš tým zúčastnil dvou víkendových akcí a to v Kopřivnici (4.5. - Beskyd Model Kit Show) a Rýzmburku (5.5. - Rýzmburský voříšek). Na obou akcích se návštěvníci i naši partneři měli možnost seznámit s vozem TATRA JAMAL EVO III těsně před zahájením evropské soutěže. Členové týmu i Stanislav Matějovský odpovídali na časté dotazy a některým zájemcům umožnili také nahlédnout do kabiny vozu a blíže se tak seznámit s pracovištěm pilota vozů Super Race Truck.

   Byl vytvořen nový tovární tým TATRA TRUCK RACING TEAM
- 18.4.2002 -
Stanislav Matějovský a zástupce Tatry a.s. Kopřivnice pan Ondřej Novotný oznámili novinářům, kteří se sešli na tiskové konferenci v budově Autoklubu ČR v Praze, že se Tatra a.s. rozhodla vytvořit vlastní závodní tým. Motivací pro vznik ryze českého továrního týmu byl loňský úspěch Stanislava Matějovského, který získal s vozem Tatra Jamal Evo II titul mistra Evropy ve třídě Super Race Truck B FIA Evropského poháru tahačů.

Nový tovární tým vstupuje do seriálu FIA Evropského poháru tahačů 2002 pod názvem Tatra Truck Racing Team a jeho týmovým jezdcem se pro letošní rok stává Stanislav Matějovský. Nový vlastník vidí v tomto spojení příslib dalších sportovních a obchodních úspěchů značky TATRA.

Sportovní veřejnost vnímá spojení Tatra a Stanislav Matějovský už třetí sezónu. Pro každou z nich měl tento vynikající jezdec připraven nový truck a vždy se na něm nemalou měrou podíleli odborníci z technického vývoje Tatry, a.s. Kopřivnice, kteří si tak mohli ověřit i nová konstrukční a technická řešení. Závodní vůz pro sezónu 2002 nese název Tatra Jamal Evo III a oproti loňské verzi má nejen zcela nový design, ale liší se i v řadě technických detailů.

Tatra bude mít v letošním ročníku Evropského poháru tahačů celkem tři vozy. Po vítězném tažení minulým ročníkem byla objednána stavba dalších dvou vozů, které budou reprezentovat zahraniční tým.

   Sportem proti drogám
- 16.4.2002 -
Stanislav Matějovský při vystoupení na kladenském podiu "Nebuďte hluší a němí a přijďte říct NE drogám" - to je název akce namířené proti užívání drog organizované Ministerstvem vnitra ČR a některými nestátními organizacemi, např. Sokolovskou uhelnou a.s.. K nim se zařadil také Stanislav Matějovský a náš tým. Na několika besedách s mládeží v Ostravě, Kladně, Českých Budějovicích, Plzni a některých dalších městech účastníci hovoří s mladými lidmi a vysvětlují svůj pohled na život a vztah k drogové problematice. Stanislav Matějovský v Kladně řekl: "Pro mě jako sportovce je jedinou drogou právě sport a proto se účastním tohoto programu. Chtěl bych nejen svým synům, ale i ostatní dospívající mládeži ukázat, že sport může být vhodnou náplní volného času a pokud mu propadnou tak jako já, potom i celoživotním koníčkem a smyslem života."

V bohatém doprovodném programu vystupuje řada známých umělců, např. Leona Machálková, hudební skupina Naruby, horolezec Pavel Janák a další. Besed i vystoupení se osobně účastní i ministr vnitra ČR Stanislav Gross.

Náš tým vystavuje na těchto akcích nový závodní truck Tatra Jamal Evo III a široká veřejnost má tak možnost prohlédnout si zblízka tento nový závodní vůz, který zanedlouho zamíří do italské Verony (Transpotec Exhibition, 24.–29.4.) a poté na známý okruh ve francouzském Nogaru, kde proběhnou ostré testy a po nich již na první závod FIA European Truck Racing Cup 2002 ve španělské Barceloně (19.5.2002).

   TATRA JAMAL EVO III po technické přejímce
- 12.4.2002 -
Gordon Forbes, Stanislav Minářík, Roman Seidl a Josef Dvořák (na fotografii zprava doleva) při technické přejímce vozidla Tatra Jamal Evo III, Tatra a.s. Kopřivnice, 11.4.2002 Ve čtvrtek 11.4.2002 se ve vývojových dílnách Tatra a.s. Kopřivnice uskutečnila technická přejímka nového typu závodního trucku Tatra Jamal Evo III, které se zúčastnili zástupci FIA Stanislav Minářík a Gordon Forbes (Anglie).

Následně se v pátek 12.4.2002 sešli pracovníci vývoje a některých dalších provozů Tatra a.s. Kopřivnice na neformální večeři se členy týmu Stanislava Matějovského v restauraci Mexiko. Stanislav Matějovský v úvodu setkání poděkoval všem zúčastněným za práci spojenou s přípravou a stavbou vozů Tatra Jamal Evo III a vyjádřil přesvědčení, že vynaložené úsilí bude opět zúročeno úspěšnou reprezentací TATRY v letošním ročníku FIA European Truck Racing Cup.

   Den otevřených dveří v Autoprofi & Matějovský Jaroměř
- 6.4.2002 -
Bára Štěpánová, patronka našeho týmu při moderování sobotní akce V sobotu 6.4.2002 se konal u společnosti Autoprofi & Matějovský s.r.o. - jaroměřského prodejce vozů Škoda - Den otevřených dveří, na kterém nemohla chybět nová závodní Tatra Jamal Evo III Stanislava Matějovského.

Organizátoři akce pozvali také další vzácné hosty - kajakářku Štěpánku Hilgertovou, modelku Janu Příhodovou a další. Představení závodního trucku v Jaroměři bylo spojeno se slavnostním posvěcením vozu. O to se postaral lanškrounský farář pan Zbignew Czendlik, který nedávno oddával Lucii Bílou. Přes chladné počasí se na nový truck, vzácné hosty i nové vozy Škoda, přišla podívat spousta lidí.

Celé odpoledne uváděla patronka našeho týmu Bára Štěpánová. Návštěvníci tak měli možnost shlédnout bohatý program, doplněný vystoupením mažoretek DDM Josefov, osobně pohovořit s protagonisty celé akce a na závěr obdržet pěkný suvenýr během autogramiády Báry Štěpánové, Jany Příhodové, Báry Štěpánové, Štěpánky Hilgertové a Stanislava Matějovského.

Tatra Jamal Evo III zamíří v nejbližší době do Ostravy a po té do Kladna, kde se Stanislav Matějovský zúčastní akce pod názvem "Sokolovská energie proti drogám". Současně probíhají také intenzivní práce na přípravě prvních závodů ve španělské Barceloně spojené s doladěním vozu a jeho testováním.

   TATRA JAMAL EVO III pro FIA Evropský pohár tahačů 2002 představena
- 28.3.2002 -
Nový soutěžní vůz třídy SUPER RACE TRUCK - Tatra Jamal EVO III Za krásného jarního počasí byla v centru Prahy - v hotelu Ambassador a na samotném Václavském náměstí - uspořádána týmem Stanislava Matějovského tisková konference věnovaná představení závodního tahače TATRA pro novou sezónu FIA Evropského poháru tahačů 2002, spojená s jeho křtem. Roli kmotra pro letošní představení vozu přijal ministr vnitra ČR Stanislav Gross.

Stanislav Matějovský tak se svým týmem začíná naplňovat velmi úspěšný tříletý program zapojení vozů TATRA do soutěží FIA European Truck Racing Cup v kategorii SUPER RACE TRUCK. Po úvodní sezóně, kdy v roce 2000 získával první zkušenosti v této kategorii, dosáhl v loňském roce vyjímečného úspěchu, když se stal mistrem Evropy ve třídě SUPER RACE TRUCK B s českým vozem TATRA JAMAL EVO II v rámci smluvního týmu Hasseröder.

Také v letošním roce pokračuje spolupráce s týmem P.A.Müellera, založená na zkušenostech z roku 2001, kdy oba týmoví jezdci - Stanislav Matějovský i Fritz Kreutzpointner - získali ve svých třídách titul evropského šampióna. Spolupráce se pro letošní rok rozšířila o další oblasti. Tým P. A. Müellera zadal kopřivnické Tatře výrobu dvou soutěžních tahačů TATRA JAMAL EVO III pro své jezdce, kterými jsou v roce 2002 francouz Alain Ferté a švýcar Markus Bösiger. Spolu s vozem Stanislava Matějovského je tak na smluvní bázi založeno týmové uskupení, které do sezóny 2002 vstupuje celkově se třemi vozy TATRA.

Všechny tyto vozy jedou v jedné třídě SUPER RACE TRUCK a všechny jsou, podobně jako loňský úspěšný model, navrženy a postaveny týmem Stanislava Matějovského a společností TATRA, a.s. Kopřivnice. Snímky z dokončovacích prací v kopřivnické Tatře jsou uvedeny ve fotogalerii k tomuto článku.

V letošní sezóně je snahou Stanislava Matějovského vyvinout maximální úsilí ve prospěch co nejlepších umístění s cílem obhájit titul mistra Evropy ve třídě SUPER RACE TRUCK.

   Stanislav Matějovský převzal ocenění "Nejlepší sportovec za rok 2001"
- 24.3.2002 -
Diplom za první místo v soutěži o nejlepšího sportovce v okresu Náchod Stanislav Matějovský a jeho tým finišují s přípravou vozu TATRA JAMAL EVO III určeného pro letošní truckovou sezónu. Už jen pár dnů dělí tým od představení nového vozidla. To proběhne v pražském hotelu Ambassador ve čtvrtek 28. března 2002. Nový závodní tahač tatra bude tento den k vidění i před hotelem Ambassador, v dolní části Václavského náměstí, v době přibližně od 12 do 14 hodin.

Příprava na sezónu 2002, a s tím spojená častá obchodní jednání i příprava pražské tiskové konference, byla nedávno příjemně "narušena" předáním ocenění představitelů okresu Náchod, od kterých Stanislav Matějovský převzal titul "Nejlepší sportovec okresu v oblasti technických sportů za rok 2001". V neděli 24. března 2002 přijal Stanislav Matějovský také pozvání pořadatelů pardubického Autosalónu, pořádaného ve výstavním centru IDEON, k uspořádání malé autogramiády spojené s diskusí, ve které byli návštěvníci autosalónu informováni o nejnovějším stavu příprav na novou sezónu seriálu závodů European Tuck Racing Cup 2002. Fotografie z tohoto setkání jsou uvedeny ve fotogalerii.

Po představení soutěžního trucku v Praze budou následovat první testy na kopřivnickém polygonu a poté na mosteckém okruhu. Zájemci z řad veřejnosti budou mít možnost shlédnout nový truck poprvé v rámci Dne otevřených dveří společnosti Autoprofi Jaroměř dne 6. dubna 2002. O tento vůz projevili zájem také v zahraničí a tak na požádání jednoho z vystavovatelů bude nová TATRA JAMAL EVO III vystavena ve dnech 24. až 28. 4. 2002 na výstavě TRANSPOTEC v italské Veroně. O všech událostech, spojených s přípravou nové sezóny, Vás samozřejmě budeme postupně na těchto stránkách i nadále informovat.

   Přijetí u ministra průmyslu a obchodu ČR Miroslava Grérga
- 7.2.2002 -
Slavnostní přípitek v pracovně ministra průmyslu a obchodu ČR U příležitosti návratu z rallye Paříž - Dakar přijal ve středu 30. ledna 2002 ministr obchodu a průmyslu České republiky Doc. Ing. Miroslav Grégr, Csc. sportovce, kteří v nedávné době úspěšně prezentovali značku TATRA - Karla Lopraise a Stanislava Matějovského.

Během slavnostního přijetí se hovořilo nejen o uplynulé sezóně, ale i o plánech na sezónu letošní. Ministr Grégr byl informován o stavu přípravy nového závodního trucku TATRA JAMAL EVO III, který bude představen již 28. března 2002 v hotelu AMBASSADOR na Václavském náměstí a do bojů o mistrovské body v Evropském poháru tahačů 2002 zasáhne poprvé v neděli 19. května 2002 ve španělské Barceloně. Před tím však jezdce i tým čeká náročné testování v České republice a v Portugalsku.

   Zimní cena Stanislava Matějovského a CAC Leasing a.s.
- 20.1.2002 -
Účastníci zimní ceny Stanislava Matějovského a CAC Leasing a.s. Stanislav Matějovský a jeho tým mají v těchto dnech plné ruce práce se stavbou závodních tahačů pro novou sezónu Evropského poháru a přesto si našli čas a pro děti uspořádali zajímavý závod motokár.

Spolu se společností CAC leasing připravili na sobotu dne 19. ledna 2002 v hradecké půjčovně motokár v kongresovém centru ALDIS závod pro děti z Diagnostického ústavu v Hradci Králové, které tak měly možnost seznámit se s vůní benzínu a po odborné instruktáži mistra Evropy i zazávodit si v motokárách na tomto zajímavém okruhu. Mezi hosty nechyběl ani syn Stanislava Matějovského - Michal Matějovský(16) - který byl v minulosti mistrem ČR v závodech motokár a nyní jezdí okruhové závody MATADOR Škoda Pick-Up Free Style.

Vítězové odbrželi poháry a věcné ceny, které poskytl Truck Racing Team Stanislava Matějovského a společnost CAC Leasing . Akce byla přístupná veřejnosti a během ní se uskutečnila také autogramiáda Stanislava Matějovského. Zájemci se dozvěděli i nejnovější informace o přípravě jezdce i závodního týmu na novou sezónu European Truck Racing Cup 2002.

Zejména děti měly o akci značný zájem a tak se organizátoři už nyní dohodli, že se v létě akce zopakuje pod názvem "Letní cena" a výherci budou na jeden den hosty týmu Stanislava Matějovského na 7. závodě Evropského poháru tahačů v Mostě počátkem září tohoto roku.

profil | tým | truck | novinky | archív | pravidla | kalendář | okruhy | fotogalerie | video | shop | partneři | další aktivity

Copyright © 2000-2003 CMC Group
www.cmcgroup.cz