..... n o v i n k y  
   PF 2002
Pohár mistra Evropy v soutěži FIA European Truck Champion 2001 - Super Race Truck B obdržel Stanislav Matějovský z rukou představitelů FIA
- 22.12.2001 -
Získání titulu mistra Evropy ve třídě Super Race Truck B je velkým impulsem do budoucna. Uděláme vše pro obhajobu tohoto titulu v příštím období. O další přípravě jezdce i týmu Vás budeme i nadále informovat na těchto stránkach.

Přejeme Vám příjemné prožití vánočních svátků a mnoho zdraví, pohody a úspěchů v novém roce 2002!

   Před dakarskou rallye se setkali Stanislav Matějovský a Tomáš Tomeček
- 20.12.2001 -
Stanislav Matějovský s Tomášem Tomečkem Stanislav Matějovský s Karlem Lopraisem Čas běží velmi rychle a je tu již start 24. dakarské rallye, tentokrát na trase mezi Arrasem, Madridem a Dakarem. Na stratu ve francouzském Arrasu v pátek 28. 12.2001 nebudou ani tentokrát chybět české kamióny tatra řízené posádkami, které vedou Karel Loprais a Tomáš Tomeček.

A právě s oběma protagonisty české účasti na dakarské rallye se minulý týden setkal Stanislav Matějovský. Společně diskutovali o přípravě obou vozů v zázemí kopřivnické Tarovky. Vzhledem k novým předpisům musely obě tatry doznat velkých úprav a to v poměrně krátkém časovém období.. Vše se však v termínu zvládlo a tak mohl Stanislav Matějovský oběma posádkám popřát 10.000 šťastných kilometrů s tím, aby v cíli v Dakaru dopadli co nejlépe.

   Matějovský převzal prestižní cenu FIA na Gala večeru v Monaku
- 18.12.2001 -
Na pódiu monackého sportovního klubu převzali v pátek 14. 12. 2001 ocenění tři nejlepší piloti trucků za rok 2001 - zprava Fritz Kreutzpointner (SRT A), Stanislav Matějovský (SRT B), Lutz Bernaue (RT) I závěr roku má Stanislav Matějovský hodně rušný. Po krátké návštěvě Motor Show 2001 v německém Essenu, kde měl autogramiádu u stánku firmy SANDTLER, odcestoval v závěru minulého týdne na slavnostní předávání prestižních cen FIA za rok 2001.

Akce se konala v monackém Sportovním klubu v pátek 14. prosince 2001. Max Mosley, FIA President a Bernie Ecclestone, FIA VICE- President spolu s řadou dalších celebrit , včele s monackým princem Albertem, byli přítomni slavnostnímu předávání cen v následujících kategoriích: Formule 1, World Rally Championship, Formule 3000, Cross Country Rally, Sports Car, Regional Rally, European Truck Racing, Europaen Drug Racing, Karting a GT.

Stanislav Matějovský seděl u českého stolu společně s přítelkyní Janou Příhodovou, dívkou, která získala na Miss Model 2001 titul za nejkrásnější vlasy světa, prezidentem Autoklubu ČR Romanem Ječmínkem, jeho synem, zástupcem českého kartingu Radkem Ječmínkem, členem nejvyššího sportovního orgánu FIA Radkem Novákem, šéfem podniku SAZKA Alešem Hušákem, Tomášem Engem a jeho přítelkyní. Ceremoniál začal slavnostní večeří a poté došlo k předání cen FIA. U každé disciplíny měli účastníci možnost shlédnout krátký profilový sestřih z letošní sportovní sezóny na plošné obrazovce. Po společném fotografování všech oceněných začala volná zábava, kdy bylo velice příjemné si popovídat například s Davidem Coulthardem, Colinem McRaem, Tommim Makinenem a dalšími hvězdami automobilového sportu. Po skončení slavnostního večera se Stan Matějovský odebral spolu se svým týmovým kolegou Fritzem Kreutzpointnerem na diskotéku, kde se Fritz K. sešel se svým letitým přítelem Michaelem Schumacherem a pro všechny tak byla příležitost si popovídat o letošní sezóně i o mnohém dalším.

Svoje dojmy z pátečního FIA gala večeru shrnul Stanislav Matějovský velice příznačně: "Měl jsem pocit, jako bych přebíral slavného filmového Oscara. Sešly se tu největší celebrity automobilového sportu. Vždy před vyhlášením konkrétní disciplíny došla hosteska pro příslušné jezdce, dovedla je do zákulisí a pak vystoupili na pódium. Stál jsem tam s Fritzem Kreutzpointnerem a Lutzem Bernauem. Dostali jsme nádherné skleněné poháry a za námi na obří obrazovce běžely sestřihy ze závodů. Nezažil jsem krásnější okamžik za těch pětadvacet let kariéry, než byl okamžik kdy říkali moje jméno, Česká republika a za mnou jela na obřím plátně tatra. V tu chvíli mi proběhl hlavou celý život. Od prvních začátků přes těžkou havárii v Mostě, po níž jsem málem skončil, až po letošní sezónu korunovanou titulem mistra Evropy v kategorii Super Race Truck B. Něco takového jsem nikdy neprožil a mám vzpomínku na celý život. Možná už se na takový galavečer nikdy nedostanu, ale i ten páteční večer a noc byly další motivací, abych v nové sezóně udělal s tatrou vše pro obhajobu titulu".

   Stanislav Matějovský jedním z laureátů motoristické ankety ZLATÝ VOLANT 2001
- 25.11.2001 -
Stanislav Matějovský mezi hlavními oceněnými při předávání cen Zlatý volant 2001 Ve čtvrtek 22. listopadu 2001 proběhlo na pražském Žofíně slavnostní vyhlášení populární motoristické ankety Zlatý volant 2001. Mezi přítomnými byla celá řada slavných osobností z oblasti motoristického sportu i veřejného života, kteří pak postupně předávali ceny v jednotlivých kategoriích.

Nejsledovanější kategorii - "Závody automobilů na okruzích" vyhrál Tomáš Enge (Formule 1 a Formule 3000) se ziskem 488 bodů, na skvělém druhém místě byl Stanislav Matějovský (Evropský pohár tahačů) se ziskem 214 bodů a na místě třetím pak skončil Jan Kopecký (ČP - Škoda Octavia Cup), který obdržel celkem 184 bodů. Ceny vítězům této kategorie předávali místopředsedkyně Poslanecké sněmovny Parlamentu ČR Petra Buzková, dvojnásobný mistr světa formule 1 Mika Hakkinen, loňská Miss Blond International Jana Příhodová a místopředseda představenstva České pojišťovny Milan Maděryč.

První místa ostatních hlavních kategorií obsadili Roman Kresta , Karel Loprais a Václav Pech (Rallye a dálkové soutěže ), Jaroslav Hošek, Václav Fejfar a Petr Bartoš (Autokros a rallyekros), Petr Vojáček, Otakar Krámský a Jaromír Malý (Závody do vrchu) a Erik Janiš, Jiří Bečička a Michael Vorba (Motokáry). Cenu pro kadeta roku, kterým byl Josef Král (motokáry), předal generální ředitel podniku TATRA a.s. Kopřivnice Petr A. Urban.

   Generální ředitel podniku TATRA a.s. Kopřivnice P. A. Urban přijal Matějovského
- 19.11.2001 -
Slavnostní přípitek na další úspěchy týmu Stanislava Matějovského i vozů značky TATRA Generální ředitel akciové společnosti TATRA Kopřivnice pozval na středu dne 14. 11. 2001 jezdce Stanislava Matějovského a všechny členy jeho týmu na slavnostní oběd, uspořádaný na jejich počest v prostorách kopřivnického muzea a restaurace Fojtství. Oběda se účastnili členové vedení TATRA a.s., kteří - včetně generálního ředitele - ocenili úspěch jezdce i týmu v letošním ročníku FIA Evropského poháru tahačů.

Za sebe i za celý tým představitelům TATRA a.s. Kopřivnice poděkoval Stanislav Matějovský. Ve své řeči ocenil obrovský přínos , který pro tým mělo zázemí poskytnuté podnikem TATRA a.s. Kopřivnice při přípravě závodního vozu pro letošní sezónu a vyjádřil přesvědčení, že tato spolupráce bude úspěšně pokračovat i nadále.

Po slavnostním obědě a návštěvě tatrováckých dílen proběhlo večer v nedalekém Příboru, v restauraci Mexiko, setkání všech, kteří se na přípravě úspěšného vozu podíleli. A zde konstruktéři, mechanici ani členové vedení společnosti příliš nehovořili o tom co bylo. I když všichni připíjeli jezdci i vozu TATRA JAMAL EVO II na dosažený úspěch, byla pozornost zaměřena již na přípravu nového vozu TATRA pro sezónu 2002.

   Matějovský převzal ocenění z rukou ministra dopravy a spojů Ing. Jaromíra Shlinga
- 12.11.2001 -
Ocenění FAS v podobě broušeného talíře s vyrytým věnováním převzal Stanislav Matějovský z rukou ministra dopravy a spojů  ČR, Ing. Jaromíra Shlinga O uplynulém víkendu vyvrcholila v Lysé nad Labem již tradiční výstava automobilů Rychlá kola.
Vedle novinek řady značek zde byly k vidění závodní speciály našich předních automobilových jezdců a mezi nimi samozřejmě nechyběla ani úspěšná TATRA JAMAL EVO II Stanislava Matějovského. Jezdec sám byl na výstavě přítomen v sobotu 10. listopadu 2001 a na požádání organizátorů akce uspořádal autogramiádu na stánku společnosti AXEL SPRINGER Praha.

Večer se pak řada významných návštěvníků výstavy přesunula do budovy Kolonády Lázní Poděbrady, kde od 18 hodin proběhlo slavnostní vyhlášení mistrovství ČR v automobilovém sportu. Stanislav Matějovský zde převzal z rukou ministra dopravy a spojů ČR, Ing. Jaromíra Shlinga, ocenění Federace automobilového sportu za úspěchy dosažené v letošní sezóně a od představitelů FIA pak pozvánku na velmi prestižní akci - "2001 FIA PRIZEGIVING GALA", která se koná 14. prosince 2001 v Monte Carlu. Mezinárodní automobilová federace zde ocenění nejlepší automobilové jezdce za výsledky dosažené v roce 2001. O průběhu této mimořádné akce Vás zde budeme informovat v úterý 18. prosince 2001, po návratu z Monte Carla.

   Matějovský v Mostě testoval i bilancoval
- 5.11.2001 -
Pozdrav Stana Matějovského během testovacích a prezentačních jízd v Mostě Ve čtvrtek 1. 11. 2001 přijeli na mostecký autodrom členové obou částí švýcarsko-českého týmu Hasseroder, včetně obou pilotů - mistrů Evropy ve třídách Super Race Truck A i B - německého pilota Fritze Kreutzpointnera a našeho Stanislava Matějovského. K dispozici pro testování byly oba vítězné vozy - Matějovského TATRA i Kreutzpointnerův MAN. Oba jezdci spíše testovali naši TATRU, u které je předpoklad, že se - po odstoupení automobilky MAN - bude v příštím roce více objevovat na okruzích. Týmy využily setkání také k jednání o spolupráci v příštím roce. V těchto dnech se totiž rozhoduje o tom jaké vozy jednotlivé týmy do bojů o titul evropského šampióna pro rok 2002 nasadí.

Stanislav Matějovský využil tohoto testování také k pozvání svých partnerů a tak celá řada z nich měla možnost vyzkoušet si z pozice spolujezdce mosteckou závodní trať. Zatímco ve čtvrtek, kdy se testování účastnili zástupci společnosti Hesti spol. s r.o. Praha a její partneři, nebylo počasí úplně ideální když se občas spustil drobný déšť, v pátek již většinou svítilo sluníčko a oba piloti mohli rozjet svá monstra naplno. To se jistě líbilo všem pozvaným hostům, kteří po oba dny měli možnost se v soutěžních vozech svézt. Ve spolupráci s Auto Škoda a.s. Mladá Boleslav se navíc podařilo zajistit dva soutěžní vozy Škoda RS s výkonem 180 PS a tak i Ti, kteří se právě nejeli se soutěžním tahačem, mohli vyzkoušet skutečný skvost v podobě tohoto škodováckého speciálu a sami si jej také pilotovat. Škodu RS si s potěšením vyzkoušeli i čerství mistři Evropy Stanislav Matějovský a Fritz Kreutzpointner. Oba vozy měl možnost vyzkoušet i výherce soutěže zveřejněné na stránkách motorsport.idnes.cz, pan František Voleník z Mostu.

Po skončení testování uspořádal Stanislav Matějovský ve spolupráci s Autodromem Most závěrečný galavečer na hradě Hněvín jako poděkování všem, kteří významnou měrou přispěli k získání titulu mistra Evropy. Všichni obdrželi stříbrné či zlaté pamětní medaile, které u příležitosti získání titulu mistr Evropy vydal Truck Racing Team Stanislava Matějovského. Večírku se zúčastnila řada významných osobností ze sportovně-motoristického i veřejného života. Účastníky večerem skvěle provázela týmová patronka Bára Štěpánová a zpěvem jej obohatil Honza Vančura i Bára Štěpánová. Standovi přišli poblahopřát i poděkovat také jeho rodiče a přinesli mu dárek - dort ve tvaru a barvách jeho trucku. Později si na něm pochutnával nejen Standa, ale i členové týmu a někteří další hosté a nutno říci, že byl skvělý. Na závěr došlo k dražbě kombinézy našeho mistra Evropy a výtěžek z této dražby - 45.000,- Kč - převzala v podobě šeku za nadaci Archa, paní Chantal Poullain.

Na tomto místě bychom ještě jednou chtěli poděkovat všem českým partnerům našeho týmu i partnerům zahraničním, kteří byly po celou závodní sezónu prezentováni na závodním voze i doprovodné technice. Věříme, že spolupráce s námi byla pro tyto společnosti přínosem.

Nejbližší období je naplněno přípravami na novou sezónu, které se rozbíhají na plně obrátky. Přesto se ještě se "starým" vozem tým zúčastní dvou prezentačních akcí (výstava "VEBA" -7.11.- a výstava "Rychlá kola" Lysá nad Labem - 8.-11.11.). Obou těchto akcí se zúčastní v rámci pořádaných autogramiád také Stanislav Matějovský, který je nyní - jak se říká - v jednom kole. V pondělí 5.11. vystoupil na ČT 1 v pořadu "Dobré ráno", ve čtvrtek 8.11. bude odvysílán na TV Nova BÁRYMETR, jehož přípravy se účastní rovněž. Po skočení těchto akcí se pak již bude naplno věnovat přípravě nové sezóny.

Fotografie k tomuto článku jsou umístěny v sekci fotogalerie a vzhledem k tomu, že jejich soubor nemůže být k datu vydání tohoto článku kompletní, budou postupně doplňovány (např. o fotografie ze závěrečného galavečeru na hradě Hněvín).

   Stanislav Matějovský hostem v pořadu Bárymetr
- 31.10.2001 -
Stanislav Matějovský, Bára Štěpánová, Pavel Cmíral a režisér Adamec v soustředění při přípravě listopadového pořadu Bárymetr Období před závěrečným letošním testováním (na mosteckém okruhu ve dnech 1. až 2. listopadu 2001) využil Stanislav Matějovský k řadě společenských akcí, které neodmyslitelně patří k životu automobilového závodníka. V pátek 19. října se například zúčastnil autogramiády jezdců na pražské výstavě AUTO SHOW 2001 a den poté byl hostem brněnského závodu EPILOG 2001.

Bohatý byl pro Stanislava Matějovského i následující víkend, kdy stihl být jako host na slavnostním vyhlášení "RIA - modelka roku" v Praze a také na Autodromu v Brně (28.10.) na tradičním "Setkání mistrů". Zde si Matějovský zasoutěžil v pro něj netradičních disciplínách např. v jízdě na kole či koloběžce. Důležitější však bylo setkání a diskuse s kolegy. Zbyl čas i na autogramiády, jedné z nich se spolu s Matějovským zúčastnil i Tomáš Enge (fotodokumentace v příloze FOTOGALERIE).

Hlavní náplní obou víkendových dnů však byly práce spojené s natáčením televizního pořadu Bárymetr, kde se Standou hodnotila letošní sezónu jeho patronka Bára Štěpánová. Zda obdrží BÁRYMETR či nikoli uvidíte a uslyšíte na TV Nova dne 8. listopadu 2001.

Příznivci závodního vozu TATRA JAMAL EVO II jej v listopadu uvidí, kromě testování na mosteckém Autodromu, ještě při prezentační akci VEBA v Broumově 7. listopadu a na druhém ročníku výstavy RYCHLÁ KOLA, která se uskuteční ve dnech 8.-11. listopadu 2001 na Výstavišti v Lysé nad Labem.

Fotogalerie k tomuto příspěvku obsahuje také fota ze slavnostního předávání cen FIA Truck Racing Cup za rok 2001, které se konalo v nočních hodinách dne 7. října 2001 ve španělské Jaramě.

   Stanislav Matějovský se stal kmotrem 2 CD MONTE CRISTO
- 20.10.2001 -
Přípitek na úspěch 2CD Monte Cristo komplet Ve čtvrtek 11.10. 2001 se v Kongresovém centru Praha konala významná akce spojená s přivítáním již 250 000 návštěvníka známého muzikálu MONTE CRISTO a se křtem nového vydání 2 CD MONTE CRISTO komplet. Kmotrem této desky se stal Mistr Evropy 2001 závodu tahačů, třídy SRT B, Stanislav Matějovský. Zájem o závodní tatru byl i mezi protagonisty muzikálu a tak došlo k dohodě, že se většina z nich zúčastní testování našeho týmu, které proběhne v Mostě ve dnech 1.-2. listopadu.

V těchto dnech se také koná celá řada prezentačních akcí týmu. Ve stejný den kdy bylo slavnostní představení muzikálu MONTE CRISTO, se v dopoledních hodinách konala autogramiáda Stanislava Matějovského před budovou České Pojišťony v Pardubicích. Pardubická veřejnost zde měla možnost seznámit se s jezdcem hned po skončení evropského šampionátu. Do Pardubic přijel přímo ze španělské Jaramy odkud přivezl tolik ceněný titul Mistra Evropy v kategorii SUPER RACE TRUCK B a závodní tatra měla na sobě ještě mnohé šrámy z posledních závodů.

V pondělí 15. října 2001 se Stanislav Matějovský sešel s patronkou našeho týmu Bárou Štěpánovou - tentokrát ne na závodním okruhu, ale v pražské restaurantu Music Bar ZLATÉ ČASY - aby společně pokřtili zbrusu nové CD Jana Vančury a Báry Štěpánové "Zlaté časy".

V současné době je soutěžní vůz v péči mechaniků a prodělává nezbytnou "léčebnou kůru", aby se v plném lesku představil na dalších prezentačních akcích, které ještě do konce roku proběhnou. Tým se nyní již intenzivně zabývá přípravou na koncepce příští závodní sezóny. O všech akcích i přípravných pracích souvisejících se závodní sezónou 2002 Vás budeme samozřejmě informovat na těchto stránkách.

   Matějovský ve španělské Jaramě druhým místem potvrdil titul Mistra Evropy!
- 7.10.2001 -
TATRA před startem posledního závodu ve španělské Jaramě 7. října 2001 Sobotní ráno ve španělské Jaramě bylo deštivé a poměrně chladné. Okruh ležící 28 km severně od Madridu byl otevřen v roce 1967. Tento víkend se závodů účastnilo 8 vozů ze série SUPER RACE TRUCK A a 5 vozů ze série SUPER RACE TRUCK B.

V kategorii SRT B se během soboty (1.,2. a 3. FP - Free Practice) TATRA zúčastnila všech tří volných tréninků a mechanici pracovali zejména na nastavení podvozku pro mokrou trať. V měřeném tréninku zajel Stanislav Matějovský ve své třídě třetí nejrychlejší čas (2:11.455), za nejrychlejším Rehfeldem (2:10.009) a na druhém místě byl Noel Crozier (2:10.767).

U vozů SRT A dosáhl nejrychlejšího času v sobotním měřeném tréninku Matějovského týmový kolega Němec Fritz Kreutzpointner (2:04.485), na druhém místě skončil Harri Loustarinen (2:05.139) a třetí nejlepší čas zajel Španěl Antonio Albacete (2:05.470).

Nedělní kvalifikace se jela už za jasného teplého počasí. Byla odstartována ve 12.20 a jela se na 8 kol. Matějovský z druhé pozice tvrdě atakoval vedoucího Němce Rehfelda a ve třetím kole dokonce mezi nimi došlo ke kolizi, po které již Matějovský nenastartoval a z kvalifikace byl nucen odstoupit. Kvalifikační závod nakonec vyhrál Hahn před Crozierem a Rehfeldem. Ve třídě Super Race Truck A zvítězil Matějovského týmový kolega Fritz Kreutzpointner, připsal si na své konto 10 bodů a definitivně si tak i on zajistil ve své třídě titul Mistra Evropy!

Do pohárového závodu startoval Matějovský z posledního místa, ale velmi dobrou jízdou nakonec vybojoval cenné druhé místo, když se postupně dostal i před německé mercedesy Rehfelda a Hahna. Dokázal tak dojet ve všech pohárových závodech letošního ročníku FIA European Truck Racing Cup a v 5ti z nich zvítězit a v šesti dojet na druhém místě. Pohárový závod se jel na 13 kol, tedy celkem 50,050 km (okruh v Jaramě je dlouhý 3850 m). Matějovský zajel tento závod průměrnou rychlostí 117.148 km/hod a čas jeho nejrychlejšího kola měl hodnotu 1:58.312 a byl vůbec nejrychlejším časem ze všech účastníků ve třídě SRT B, celkový čas pak byl 25:55.066.

Druhým místem ve španělské Jaramě Matějovský potvrdil titul Mistra Evropy ve své třídě. V celkovém hodnocení získal v letošním roce 277 bodů a zvítězil tak před Francouzem Crozierem (251 bodů) a Němcem Rehfeldem (221 bodů). V kategorii SUPER RACE TRUCK A celkově zvítězil Matějovského týmový kolega Fritz Kreutzpointner s celkovým ziskem 273 bodů před Švýcarem Boesigerem (233) bodů a Španělem Antoniem Albacetem (228 bodů). Těmito závody pro nás skončil velmi úspěšní rok - Stanislav Matějovský se stal Mistrem Evropy v prestižní třídě Super Race Truck B.

Závodní vůz TATRA JAMAL EVO II absolvoval všech jedenáct závodů bez výraznějších poruch a závad a získal si tak velmi dobré renomé mezi odbornou motoristickou veřejností.

Po návratu z Jaramy se čerstvý mistr Evropy Stanislav Matějovský zúčastní i se závodním vozem propagační akce České Pojišťovny, která se koná ve čtvrtek 11. října před budovou České Pojišťovny v centru Pardubic a po té ještě řady akcí pro české fanoušky truckového sportu i naše partnery. O akcích i o dalším dění v týmu budeme pravidelně informovat na těchto stránkách.

   Stanislav Matějovský si již na Lausitzringu zajistil titul Mistra Evropy !
- 30.9.2001 -
Vozy třídy SUPER RACE TRUCK před začátkem sobotního měřeného tréninku na německém okruhu Lausitzring Supermoderní okruh EuroSpeedway - Lausitz nedaleko Drážďan přivítal závodní týmy teplým počasím babího léta a tak se v při sobotních tréninkových jízdách na "suché" verzi seřízení vozu.

V kategorii SRT B se během sobotních volných tréninků (1.,2. a 3. FP - Free Practice) jevila TATRA motoricky bez problémů a tak se pouze ladilo nastavení podvozku. Naopak velké problémy měl Francouz Crozier u jehož vozu došlo k poruše motoru (poškozený ventil) a tak nakonec musel třetí volný trénink vynechat, aby mechanici mohli závadu odstranit. U všech sobotních volných tréninků zajížděl nejrychlejší časy domácí jezdec Roland Rehfeld (2:14.684, 3. FP) a za ním byl 2x s minimálním odstupem Matějovský (2:14.689, 3. FP) a jednou Němec Joachen Hahn.

Měřený trénink měl dramatický průběh. Prakticky po celý čas hodinového měřeného tréninku zajížděl nejlepší časy Roland Rehfeld. Nakonec ale nejlepšího času dosáhl Standa Matějovský, když cca 3 minuty před koncem měřeného tréninku zajel bravurním způsobem nejrychlejší kolo v kategorii Super Race Truck B - 2:13.265! Domácí závodník Roland Rehfeld skončil druhý s časem 2:13.955 a za ním skončil Francouz Crozier (2:14.477). Matějovský tak bude startovat ve své kategorii z první pozice v nedělním kvalifikačním závodě.

U vozů SRT A dosáhl nejrychlejšího času v sobotním měřeném tréninku Matějovského týmový kolega Němec Fritz Kreutzpointner (2:08.709), na druhém místě skončil Bosiger (2.09.022) a třetí nejlepší čas dosáhl Španěl Antonio Albacete (2:09.865).

V neděli se na německém okruhu počasí změnilo a i když bylo poměrně teplo a ranní podmračená obloha slibovala proměnlivé počasí, což se také průběhu závodů potvrdilo.

Stanislav Matějovský zdobí svoji TATRU tou nejdůležitější trofejí za vítězství na německém Lausitzringu, které mu přineslo zárověn i titul Mistr Evropy v kategorii SRT B Matějovský startoval podle výsledků sobotního měřeného tréninku před Rehfeldem a Crozierem. Domácí závodník Rehfeld však zužitkoval "domácí prostředí" a kvalifikaci nakonec vyhrál. Velmi důležité však bylo to, že Matějovský ubránil druhou pozici před Francouzem Crozierem a nedovolil mu tak snížit náskok. Naopak tím, že si za druhé místo v kvalifikaci připsal 9 bodů a Crozier pouze 8, tento náskok zvýšil na 35 bodů a upevnil si tak vedoucí pozici před odpoledním pohárovým závodem.

Ten pak začal ve 14.45 a po nevydařeném startu (kolize Luostarinena v první zatáčce ve skrumáži vozů) musel být start opakován. Když bylo zhruba po 20 minutách znovu odstartováno začalo hustě pršet. Celý závod se jel za deště, který však Stanislavu Matějovskému vyhovoval a svoji druhou pozici ze startovního roštu v kategorii Super Race Truck B velmi dobrou jízdou uhájil až do konce závodu. Vyhrál Rehfeld, Matějovský skončil druhý a na třetím místě dojel Němec Joachen Hahn. Noel Crozier byl klasifikován na místě čtvrtém a definitivně ztratil možnost předstihnout v celkovém hodnocení Stanislava Matějovského a získat mistrovský titul. Mistrem Evropy se tak za týden ve španělské Jaramě, bez ohledu na výsledek, stane právě Stanislav Matějovský, který má nyní 262 bodů, druhý v celkovém hodnocení - Noel Croziér - má 222 bodů.

Ve třídě Super Race Truck A zvítězil Matějovského týmový kolega Fritz Kreutzpointner a celkově si po těchto závodech připsal 30 bodů (nyní má 243 bodů) a výrazně tak před posledním závodem vede před Markusem Boesigerem (213 bodů). Antonio Albacete, který je na místě třetím má po závodech v Lausitzringu 204 bodů.

Pohárový závod se jel na 12 kol, tedy celkem 54,456 km (okruh v Lausitzringu je dlouhý 4534 m). Matějovský zajel tento závod průměrnou rychlostí 111.329 km/hod v celkovém čase 29:20.793.

Matějovského tým zahájí přesun do dějiště posledního závodu - španělské Jaramy nedaleko Madridu - již v pondělí přímo z Laustizringu. Pilot Stanislav Matějovský se k týmu připojí až v Madridu kam přiletí ve čtvrtek 4. října 2001.

   Matějovský v belgickém Zolderu zvyšuje vedení před Noelem Crozierem
- 16.9.2001 -
Stanislav Matějovský na stupních vítězů v belgickém Zolderu (1. místo Roland Rehfeld, 3. místo Noel Crozier) Na belgickém okruhu Zolder se od čtvrtka do neděle střídalo pěkné slunečné počasí se stále častějšími dešťovými přeháňkami. Teploty se pohybovaly kolem příznivých 15 stupňů Celsia, ale povrch závodní trati se stále měnil, takže bylo velmi složité nastavit správně podvozek vozidla. Na závody přijelo 8 vozů ze série SUPER RACE TRUCK A a 7 vozů ze série SUPER RACE TRUCK B.

Během sobotních volných tréninků se u Tatry ladilo zejména elektronické řízení motoru. Na první pozici se ve třech volných trénincích vystřídali všichni tři vedoucí jezdci série SUPER RACE TRUCK B - Crozier, Rehfeld i Matějovský. V odpoledním sobotním měřeném tréninku nakonec nejlepšího času dosáhl Němec Rehfeld a za ním skončil Crozier, který během hodinového měřeného tréninku musel vyměňovat prasklý brzdový kotouč a třetí nejrychlejší čas pak dosáhl Stanislav Matějovský.

Po nedělním ranním warm-up se u TATRY objevily problémy na brzdovém systému, které se však mechanikům podařilo do kvalifikačního závodu odstranit. Kvalifikace byla odstartována ve 12.20 a Matějovský v ní obsadil 3. místo za Croziérem a Rehfeldem. Těsně před startem pohárového závodu - přibližně o dvě hodiny déle - začalo opět hustě pršet. Než ale jezdci dokončili zaváděcí kolo bylo zase po dešti. Matějovský startoval podle výsledků kvalifikace v kategorii jezdců SRT B ze třetí pozice - za Rehfeldem a Crozierem. Díky výbornému startovnímu manévru se dostal před Croziera, který se v průběhu prvních kol propadl až na čtvrté místo za Němce Hahna. Po tomto začátku začal Matějovský útočit i na Rehfelda, ale v pravotočivé zatáčce při výjezdu z cílové rovinky došlo mezi oběma jezdci ke kolizi, na kterou Matějovský doplatil rozbitým pravým bokem TATRY a - což bylo horší - i poškozením pravého zadního disku a pneumatiky. Přesto, s takto poškozeným vozem, dokázal uhájit druhé místo a na své konto si tak připsal celkem 23 bodů (8 bodů z kvalifikace a 15 bodů z pohárového závodu). Před Matějovským dojel do cíle Němec Rehfeld a za ním Francouz Crozier, kterému se v závěru závodu podařilo předjet německého jezdce Joachena Hahna.

Pohárový závod se jel na 14 kol, tedy celkem 56,126 km (okruh v Zolderu je po úpravách dlouhý 4009 m). Matějovský zajel tento závod průměrnou rychlostí 111.176 km/hod a čas jeho nejrychlejšího kola měl hodnotu 2:06.672, celkový čas pak 33:03.367. Druhým místem v Zolderu si upevnil vedoucí pozici v hodnocení Evropského poháru tahačů když má na svém kontě již 238 bodů a vede před Francouzem Crozierem již o 34 a před Němcem Rehfeldem již o 67 bodů. V kategorii SUPER RACE TRUCK A se dařilo týmovému kolegovi Standy Matějovského Fritzu Kreutzpointnerovi, když si za vítězství v kvalifikaci připsal 10 a za druhé místo v pohárovém závodě 15 bodů, celkově má nyní na svém kontě 213 bodů a vede tak před svým pronásledovatelem Markusem Boesigerem již o 23 bodů.

Před desátým závodem Evropského poháru tahačů 2001 nás nyní čeká spousta práce tak, aby byla závodní TATRA opět zcela v pořádku. Do dějiště tohoto závodu - supermoderního německého okruhu Lausitzring (nedaleko Drážďan) - odcestuje tým již ve středu 26.9.2001. Pohárový závod se pak jede v neděli 30. září a vzhledem k tomu, že se tento - z pohledu celkového vývoje soutěže - velmi důležitý závod koná tak blízko hranic s Českou republikou, věříme, že Standu Matějovského přijede podpořit celá řada domácích fanoušků. Již dnes víme, že se Standou bude na startu nedělního pohárového závodu na Lausitzringu také patronka našeho týmu Bára Štěpánová a věříme, že nám přinese kousek sportovního štěstí jako tomu bylo na minulých závodech na domácím mosteckém okruhu, kde Stanislav Matějovský zvítězil.

   Matějovský vítězstvím v Mostě překročil hranici 200 bodů
- 2.9.2001 -
Standa Matějovský bezprostředně po převzetí poháru za vítězství v 8. závodu Evropského poháru tahačů v Mostě Na mosteckém okruhu panovalo ve čtvrtek 30. srpna 2001 krásné, pozdně letní počasí, které v pátek vystřídal téměř podzimní déšť a chladno. To už ale probíhaly první volné tréninky a jízdy pro novináře. V 16.45 se jel první volný trénink, ten však Tatra Stanislava Matějovského nedokončila pro poruchu motoru. Mechanici měli náhle plné ruce práce a nakonec se před sobotními jízdami měnil motor.

K sobotním volným tréninkům nastoupil Stanislav Matějovský tedy s novým motorem a zajížděl za silného deště při prvním i druhém sobotním tréninku 2. nejlepší čas za Němcem Rolandem Rehfeldem. Rovněž měřený trénink dopadl stejně a postavení do nedělního kvalifikačního závodu bylo ve třídě Super Race Truck B následující: Rehfeld, Matějovský, Hahn, Crozier a Ovebrink. Mezi Rehfelda a Matějovského se ještě propadl Parrish ze třídy Super Race Truck A.

Po nedělním ranním warm up se ale i nového motoru začaly projevovat závady na dvou válcích a opět se opravovalo. A byl to závod s časem, když nejnutnější opravy byly dokončeny skutečně těsně před vypršením lhůty pro najetí na start kvalifikačního závodu. Ten byl odstartován o půl jedenácté a Matějovský - i přes skutečnost, že v jeho Trucku byl ještě ne zcela opravený motor - zajel výborně. Po tvrdém souboji s Francouzem Crozierem nakonec obsadil 3. místo, při zisku 8 bodů za Joachenem Hahnem (D, MB), který byl druhý a Rolandem Rehfeldem (D, MB), který kvalifikaci vyhrál. Za ním pak skončil Ovebrink (S, MAN) a Crozier (F, MAN). Po těžké kvalifikaci měli mechanici opět plné ruce práce, ale kolem 14 hodiny byl motor již zcela připraven pro pohárový závod. Před tímto závodem stačil Standa Matějovský ještě uspořádat, spolu s Bárou Štěpánovou (patronkou našeho týmu) a Karlem Lopraisem, pro návštěvníky Czech Truck Prix 2001 autogramiádu na diváckém svahu ve stánku společnosti TATRA a.s. Kopřivnice.

Přesně ve 14.40 byl pak odstartován pohárový závod. Bára Štěpánová byla až do posledních okamžiků spolu s týmem mechaniků u Standova Trucku přímo na startovním roštu. Hlavně proto, aby přinesla Standovi do startu závodu alespoň kousek tolik potřebného štěstí. A start se Standovi skutečně vydařil. Ještě před první zatáčkou po cílové rovince nechal Matějovský za sebou Parrishe (D, MB, SRT A) a všechny své soupeře ze třídy Super Race Truck B. Systémem start-cíl, s perfektně pracujícím motorem, si dojel již pro vítězství, které bylo o to cennější, že ho dosáhl v domácím prostředí, před našimi diváky. Na druhém místě skončil Francouz Crozier a třetí dojel Němec Rehfeld. Poharový závod se jel na 12 kol, tedy celkem 50.208 km. Matějovský zajel tento závod průměrnou rychlostí 130.207 km/hod a čas jeho nejrychlejšího kola měl hodnotu 1:54.017, celkový čas pak 22:56.227. Vítězstvím si upevnil vedoucí pozici v hodnocení Evropského poháru tahačů, na svém kontě má již 215 bodů a vede před Francouzem Crozierem o 32 a před Němcem Rehfeldem o 74 bodů.

Byli jsme velmi potěšeni, že se v zázemí našeho týmu během celého víkendu vystřídalo více než 400 našich hostů z partnerských firem a organizací. Oni i ostatní diváci měli možnost vidět skutečně bezvadnou práci týmových mechaniků. Po oba dny viděli také bravurní jízdu jezdce Stanislava Matějovského korunovanou již 5. vítězstvím letošní truckové sezóny. Přesto není stále nic rozhodnuto a poslední tři závody budou opět velmi dramatické. Mnohé jistě napoví nejbližší z těchto závodů, který se jede již za čtrnáct dnů - 15. až 16. září - v belgickém Zolderu.

   Příprava na CZECH TRUCK PRIX 2001 v Mostě
- 11.8.2001 -
Po návratu z Finska se celý tým soustřeďí na vyvrcholení sezóny, kterým jsou samozřejmě pro nás závody na domácí půdě, tedy CZECH TRUCK PRIX 2001 v Mostě.

I když vůz Standy Matějovského ve finském Alastaru utrpěl po řadě kolizí nemálo šrámů, je již nyní připraven k testování na mosteckém okruhu. To proběhne ve dnech 13. a 14. srpna 2001. Věříme, že se nám podaří pro domácí závody soutěžní Tatru optimálně vyladit a že tyto závody budou velmi zajímavé. Pomalu se blíží konec letošního ročníku Evropského poháru tahačů a bodové odstupy mezi jednotlivými závodníky slibují řadu dramatických soubojů.


Přijďte se tedy podívat v neděli 2.9.2001 na mostecký okruh, kde se jede v tento den již 8. pohárový závod ( odkaz na podrobnější program najdete pod článkem ). Ještě jednou Vás tedy zvou všichni členové našeho týmu a zejména pak patronka týmu Bára Štěpánová a soutěžní pilot Standa Matějovský.

   Závody ve finském Alastaru
- 5.8.2001 -
TATRA JAMAL EVO II při závodech v Alastaru Na finském okruhu u vesničky Alastaro přihlíželo ve dnech 4. - 5. srpna již sedmému závodu Evropského poháru tahačů okolo 15.000 diváků. Uprostřed hlubokých borových lesů se nachází 2.721 metrů dlouhý okruh, typický řadou technicky náročných zatáček. Ve třídě SUPER RACE TRUCK zde nastoupilo k závodům celkem 13 jezdců.

Volné tréninky se již v sobotu jely za chladného počasí. Pozdější silný déšť, který poznamenal měřený trénink, Matějovskému nevadil a dokázal zajet nejrychlejší čas ze všech jezdců kategorie B. V nedělní kvalifikaci perfektně odstartoval, ale krátce po startu do něho zezadu najel Steve Parish, který po kolizi odstoupil. Matějovský pak dokázal kvalifikační závod dokončit na třetím místě i s velmi poškozenou levou zadní pneumatikou. Připsal si tak opět, podobně jako na předchozích závodech v Německu, 8 bodů do celkového hodnocení.

V pohárovém osmnáctikolovém kolovém závodě (49 km), který se jel v neděli v 15.30 hodin za polojasného počasí, nejlépe odstartoval Crozier a vedoucí pozici si udržel až do konce závodu. Matějovský od počátku kontroloval druhou pozici před dotírajícím Němcem Rehfeldem. Konečné pořadí v cíli pohárového závodu nezměnilo nic na pořadí celkovém - stále vede Matějovský (187 bodů), na druhém místě je Croziér (162 bodů) a na třetím Rehfeld (119). Po nich následují Hahn (93 bodů) a Overbrink (66 bodů). Ve třídě Super Race Truck A zvítězil Markus Boesiger. Matějovského týmový kolega Fritz Kreutzpointner dojel třetí a rovněž stále vede v celkkové klasifikaci před Španělem Antonio Albacetem.

Po návratu z Finska se závodní Tatra podrobí důkladné revizi a opravě. Po té se již začne testovat vůz před jedním z hlavních závodů sezóny, které se konají ve dnech 1. - 2. září v Mostě. Pozvánka s programem závodů bude zveřejněna na našich stránkách do 15. srpna, ale již nyní všechny srdečně na tyto závody Mostu zveme.


   I na slavném Nürburgingu Matějovský vítězí !!!
- 16.7.2001 -
Stanislav Matějovský poskytuje interview po vyhraném pohárovém závodě pro kanál SPORT 1 Na známém německém okruhu Nürburgring přihlíželo ve dnech 13. - 15. července více než 200.000 diváků již šestému závodu Evropského poháru tahačů. Tentokrát bylo závodní pole o poznání bohatší, než ve francouzském Nogaru. Ve třídě SUPER RACE TRUCK nastoupilo k závodu celkem 15 jezdců. První volné tréninky se zde jely již v pátek a deštivé počasí, tolik typické pro tuto oblast, o sobě dávalo vědět právě v těchto dnech.

Časy, které Stanislav Matějovský zajížděl v pátečních i sobotních tréninkových jízdách, nasvědčovaly tomu, že budou dobré i při tréninku měřeném. I když tomu tak bylo, diskvalifikace za hlouběji prořezané pneu zjištěná u celkem 10 jezdců - mezi nimi i u Matějovského - poslala tyto jezdce na konec startovního roštu nedělního, již bodovaného, kvalifikačního závodu. I přes tuto skutečnost si Standa v nedělní kvalifikaci vybojoval první místo. Po závodu však přišel protest a Matějovský dostal 15s penalizaci za nebezpečnou jízdu ( driving without care ) a skončil kvalifikaci na celkově 3. místě. Připsal si tak 8 bodů do celkového hodnocení. Před naši Tatru se v této kvalifikační jízdě díky protestu dostaly oba Mercedesy ( Rehfeld a Hahn ). Za Tatrou skončil Matějovského největší soupeř Noel Crozier ( 6 bodů ) a také Boije Overbring ( oba MAN ).

V pohárovém 17 kolovém závodě, který se jel v neděli v 15.10 hodin za polojasného počasí, nejlépe odstartoval Matějovský. Několik kol ve své třídě vedl, pak se před Tatru dostal Francouz Crozier a později i němec Hahn s Mercedesem a dalších několik kol sváděli boj o první příčku ve skupině SUPER RACE TRUCK B. Croziér byl nakonec diskvalifikován ( neuposlechnutí příkazu STOP AND GO ). Matějovský si v závěru pohárového závodu uhájil opět získané první místo a do celkového bodování si připsal dalších 20 důležitých bodů.

Ve třídě Super Race Truck A zvítězil Matějovského týmový kolega Fritz Kreutzpointner na voze MAN. Oba jezdci týmu Hasseroder si tak pojistili vedoucí pozici v celkovém hodnocení a v táboře Hasseroder pochopitelně vládla v neděli večer spokojenost. Stanislav Matějovský se k současným výsledkům vyjádřil v neděli na tiskové konferenci: "Tohle jsem potřeboval. Upevnil jsem si celkovou vedoucí pozici, ale zdaleka není vyhráno. Teď nás čeká závod ve Finsku a pak Most, kde bych chtěl vyhrát především."

Po návratu z Německa se závodní Tatra objeví v pátek a v sobotu ( 20./21.7.2001 ) na výstavní a prodejní akci partnerské společnosti HESTI Praha. Po té bude již vůz připravován na závody ve finském Alastaru ( 4./5. 8. 2001 ).


   Příjemný víkend v Nogaru
- 24.6.2001 -
Stanislav Matějovský s TATROU JAMAL EVO II vítězí v 5. závodě Evropského poháru tahačů ve francouzském Nogaru Ve francouzském Nogaru se ve dnech 23. - 24. června jel pátý závod Evropského poháru tahačů na okruhu Paul Armagnac. Oč méně závodních kamiónů dorazilo do vzdáleného Nogara o to byl přívětivější vztah pořadatelů k závodním týmům. Byla škoda, že se závodů zúčastnilo pouze šest kamiónů ve třídě Super Race Truck. Při absenci stáje Mercedes to byly čtyři vozy ve třídě Super Race Truck A a dva vozy ve třídě Super Race Truck B.

Z pohledu naší stáje se tak jednalo spíše o perfektní testovací jízdy, protože TATRA Standy Matějovského zde soupeřila se svým pronásledovatelem Francouzem Noelem Croziérem. Proto se týmová práce zaměřila zejména na další testování závodního stroje. TATRA zde byla laděna za extrémních podmínek. V pátek při zkušebních jízdách vystupovala teplota ke 40 st. C, v sobotu naopak při 1. volném tréninku bylo 19 stupňů Celsia a pršelo.

V sobotních volných tréninkových jízdách byla pozornost mechaniků i jezdce zaměřena zejména na testování podvozku a brzdového systému vozu, s cílem vyladit podvozek co nejlépe. Po měřeném tréninku, který se jel v sobotu v 15.50 až 16.50 byl ve třídě B Crozier o pouhých 0,02 vteřiny rychlejší před Stanislavem Matějovským. Matějovský s Tatrou tak startoval ze třetí řady startovního pole, za svým velkým soupeřem Francouzem Crozierem na MANu. Toto pořadí bylo i v cíli nedělní kvalifikace a Matějovský si tak připsal 9 bodů a Crozier 10 bodů do celkové kvalifikace.

V pohárovém závodě, který se jel v neděli ve 15.40 hodin opět za velmi za teplého polojasného počasí, lépe odstartoval Matějovský. Crozier však získal po druhém kole vedení a držel ho několik dalších okruhů. Ve velmi vyrovnaném závodě nakonec zvítězil Matějovský bravurní jízdou i dobrou technickou přípravou vozidla. Stanislav Matějovský si díky vítězství v pohárovém závodu v Nogaru upevnil vedení ve třídě Super Race Truck B a vede s dosaženými 136 body a 10 bodů před Francouzem Noelem Crozierem (MAN).

Jezdec třídy Super Race Truck A Fritz Kreutzpointner (MAN) a stájový kolega našeho Stanislava Matějovského (Hassroeder Team), rovněž v pohárovém závodě zvítězil rovněž a se 127 body vede po závodech třídu Super Race Truck A před Španělem Antoniem Albacetem (MAN, 112 bodů).

Po návratu z Francie se závodní Tatra objeví na brněnském okruhu 27.6.2001 a ve Vysokém Mýtě (30.6.2001) na promotion akcích s Českou pojišťovnou. Poté bude tým testovat ve dnech 2. - 4.6. na mosteckém okruhu a to je již součást příprav na jedny z největších závodů sezóny - na závody na slavném německém Nurburgringu, které se jedou 14.-15.7.2001.


   Týden plný událostí ...
- 17.6.2001 -
Autogramiáda u stánku BARUM CONTINENTAL spol. s r.o. V úterý 12.5.2001 se celý tým vrátil z rakouského okruhu A1 RING, aby zastavil již kousek za hranicemi - v Brně ( jižní Morava ), kde měl jezdec Stanislav Matějovský několik autogramiád u partnerských společností Barum Continental spol. s r.o., CAC leasing a.s. a PORZELACK na jedné z největších výstav automobilů v České republice, která se zde letos konala pod názvem AUTOSALON 2001. Zatímco pilot soutěžního trucku podepisoval četným zájemcům plakáty, ještě četnější příznivci truckového závodění obdivovali soutěžní TATRU vystavenou před pavilonem B brněnského výstaviště. Z Brna se soutěžní TATRA přesunula do tatrováckých dílen k nutným opravám a vyladění před odjezdem do francouzského Nogara a poté byla odtud převezena k dalším prezentačním akcím.

Nejdříve ji obdivovali návštěvníci a účastníci "SEBAK SUPERCROSS CUP 2001" - mezinárodního mistrovství ČR 125 a do 250-500/650 ccm v Dlouhé Loučce u Litomyšle ( 16.6.2001, východní Čechy ) a poté v neděli 17.6.2001 návštěvníci již 10. ročníku AUTO MOBIL SALÓNU 2001 na zimním stadiónu v Novém Městě nad Metují ( východní Čechy ).

Na všech akcích budila TATRA zaslouženou pozornost a členové týmu rádi odpovídali na řadu dotazů v souvislosti s vyspělou závodní technikou i průběhem dosavadních závodů Evropského poháru tahačů. Tým zasáhne do pohárových bojů opět tuto neděli 24.6.2001 na okruhu ve francouzském Nogaru, kam odjíždí již v úterý 19.6.2001.

   Ve čtvrtém závodě překročena hranice 100 bodů !
- 11.6.2001 -
Stan Matějovský překročil ve svém čtvrtém závodě hranici 100 bodů V rakouském Spielbergu se ve dnech 9. - 10. června jel čtvrtý závod Evropského poháru tahačů na známém okruhu A1 RING. Po závodech formule 1 jsou zde závody tahačů (Truck Grand Prix 2001) největší motoristickou akcí v roce.

Stanislav Matějovský zajel dobře sobotní tréninkové jízdy a po závěrečném měřeném tréninku si vyjel druhé místo pro start v nedělním kvalifikačním závodě. Na startu kvalifikace Matějovskému držela palce patronka týmu, herečka Bára Štěpánová. A její návštěva opravdu přinesla štěstí. Matějovský s Tatrou startoval z páté řady celého startovního pole, za svým velkým soupeřem Francouzem Crozierem na MANu. V cíli kvalifikačního závodu byl však Matějovský první a za ním skončili Hahn (M-B), Rehfeld (M-B). Crozier nakonec dojel až na čtvrtém místě.

V pohárovém závodě, který se jel v neděli ve 14.45 hodin za teplého polojasného počasí, lépe odstartoval Crozier a získal vítězství. Matějovský si za druhé místo připsal 15 bodů a spolu s deseti body z kvalifikačního závodu tak překročil stobodovou hranici a vede v průběžné klasifikaci třídu Super Race Truck B. Jeho 107 bodů mu může závidět i vedoucí jezdec třídy Super Race Truck A Fritz Kreutzpointner, který vede s "pouhými" 99 body. Zajímavostí výsledkové listiny z A1 RINGU je shodné vedení obou jezdců Hasseroder Team o 6 bodů v průběžné klasifikaci. Za Matějovským je Crozier se 101 bodem a za Kreutzpointnerem je Albacete s 93 body. Třetí místo celkové klasifikace Super Race Truck B zaujímá Němec Rehfeld s Mercedesem s 82 body.

Po návratu z Rakouska se závodní Tatra objeví již v úterý 12.6.2001 na výstavě AUTOTECH v Brně, kde je připravena také autogramiáda jezdce Stanislava Matějovského ve stánku společnosti Barum (v 11.00 a v 15.00 hodin). Do francouzského Nogara odjíždí tým v úterý 19.6. 2001. Další, již pátý pohárový závod, se pak jede v neděli 24.6.2001.

   Matějovského TATRA se zúčastnila mezinárodního závodu automobilů do vrchu
- 3.6.2001 -
TATRA na  startu mezinárodního závodu automobilů do vrchu v Ústí nad Orlicí Po návratu z italského Misana se týmoví mechanici téměř "nezastavili", když tři dny i noci připravovali poškozenou soutěžní TATRU JAMAL EVO II tak, aby byla schopna v plné síle předvést své kvality na závodech do vrchu v Rychnově nad Kněžnou ( 31.5. ) a zejména pak v Ústí nad Orlicí ( východní Čechy ), kde se ve dnech 1. - 3. června zúčastnil tým Stanislava Matějovského mezinárodního závodu automobilů do vrchu.

Soutěžní TATRA JAMAL EVO II, pilotovaná i zde Stanislavem Matějovským, provedla - za spolupráce s Českou pojišťovnou - několik exhibičních jízd jako zaváděcí vůz před každým ze závodů. Dosažené časy pětitunové soutěžní TATRY ( průměr kolem 2 min. 35´ na trati dlouhé 3.650 m s výškovým převýšením 350 m ) si vůbec nezadaly s časy řady speciálně upravených vozů právě pro závody do vrchu. Spousta diváků, kteří přišli i přes poměrně špatné počasí ( sobota chladno-déšť, neděle chladno ), si tak přišla na své.

Nyní čekají soutěžní vůz TATRA i doprovodné vozy týmu další drobné úpravy. Lze však konstatovat, že je vše připraveno na středeční odjezd na známý A-1 RING v Rakousku, kde se jede v neděli 10. června 2001 další pohárový závod série Evropské poháru tahačů ve třídě SUPER RACE TRUCK.

   Tvrdý souboj v italském Misanu
- 27.5.2001 -
Stan Matějovský - vítěz pohárového závodu v Misanu V italském Misanu se ve dnech 26. - 27. května jel třetí závod evropského poháru tahačů, ve kterém startovalo v kategorii Super Race Truck celkem 13 vozů.
V Misanu panovalo stejně jako ve španělské Valencii úmorné vedro a tak jezdci i vozy dostávali opět řádně zabrat. Stanislav Matějovský zajel dobře první sobotní tréninkovou jízdu, když bojoval opět s vozem MAN francouze Croziera o nejrychlejší čas seznamovacího tréninku. V druhé jízdě však začala série technických problémů. Ty vyústily až v závažnou poruchu motoru, který bylo nakonec nutné do sobotního odpoledního měřeného tréninku vyměnit. Díky šikovnosti českých a německých mechaniků (kooperace s MAN) se výměna podařila přesně na čas, takže Stanislav Matějovský mohl s vynecháním jedné tréninkové jízdy opět na trať - tentokrát již na měřený trénink a postupně si s novým nevyzkoušeným motorem vyjel třetí nejlepší čas v kategorii Super Race Truck B. Po té se však začaly projevovat další problémy. Službu vypověděla převodovka. Stanislav Matějovský tak ukončil jízdy v měřeném tréninku na třetí startovní pozicí pro nedělní kvalifikaci a mechanikům nastala další práce - výměna převodovky.

V neděli se sešlo v hledišti více než 60 000 diváků a Misano u Rimini jim připravilo více než dramatickou podívanou. V hlavní roli vystupovalo opět tropické vedro a vystupňovaná bojovnost jezdců. Nejhůře byl postižen osudem Matějovský, když musel po sobotní výměně motoru a převodovky absolvovat i těžkou kolizi (Hahn se za ni přišel omluvit), která zcela destruovala pravý bok vozu. Senzační práci však odvedly spojené týmy mechaniků Tatry a MAN. Právě Stanislav Matějovský se nakonec postaral o zahrání české hymny v Itálii. Do nedělního závodu brilantně odstartoval, čistě zvládl nelehkou kolizi s přehnaně ambiciozním soupeřem (Crozier v prvním kole) a pak již jen jel pro vítězství s obrovským náskokem.

Z Itálie do České republiky se celý tým vrací v pondělí 28.5., aby po nezbytných opravách absolvoval ve dnech 2. - 3. 5.2001 závody do vrchu v Ústí nad Orlicí. Další závody Evrospkého poháru tahačů se pak pojedou v neděli 10.6. na rakouském okruhu A-1 Ring.

   Prezantační akce na brněnském náměstí Svobody
- 20.5.2001 -
Na autogramiádu herečky a moderátorky Báry Štěpánové, MISS BLOND 2000 Jany Příhodové a soutěžního jezdce Stanislava Matějovského, přišlo 17.5.2001 opravdu hodně návštěvníků Ve čtvrtek 17.5. se část týmu Stanislava Matějovského zúčastnila promotion akce v centru Brna uspořádané v souvislosti s konáním volby MISS BLOND ČR 2001. Jako V.I.P. hosté byly na tuto akci pozváni Jana Příhodová (MISS BLOND WORLD 2000) a Stanislav Matějovský (pilot soutěžního tahače TATRA JAMAL EVO II). Vedle vystavených sportovních vozů zapůjčených autobazarem AAA.AUTO PRAHA dominovala právě Matějovského úspěšná soutěžní TATRA. Odpoledním programem diváky provázela známá herečka a moderátorka Bára Štěpánová, která se zde také stala "maskotem" soutěžního vozu i jezdce a přislíbila účast i na jednom z dalších závodů Evropského poháru tahačů.

Hned po skončení této akce se tým, včetně jezdce, odebral do rakouských Alp, kde Stanislav Matějovský provede nedaleko Innsbrucku několik exhibičních jízd v rámci známých závodů do vrchu. V případě dobrého počasí se zde očekává návštěvnost až 10.000 lidí. Po skončení těchto závodů se tým bude připravovat v Rakousku a ve Švýcarsku na nadcházející 3. závod Evropského poháru tahačů 2001, který se jede 26. - 27. 5. v italském Misanu.

   Stanislav Matějovský ve Valencii opět na stupních vítězů
- 14.5.2001 -
Tatra Stanislava Matějovského zaznamenala velký úspěch i ve Valencii a budila zde zaslouženou pozornost Ve španělské Valencii se ve dnech 12. - 13. května jel druhý závod Evropského poháru tahačů. I po tomto obtížném závodě, ve kterém startovalo v kategorii Super Race Truck B devět vozů a v kategorii Super Race Truck A osm vozů, je Stanislav Matějovský na prvním místě celkové klasifikace jezdců třídy Super Race Truck B.

Ve Valencii bylo - na rozdíl od předchozích závodů v Dijonu - velké vedro. Trať je zde velice náročná, s mnoha ostrými zatáčkami, a tak celé dva soutěžní dny byly skutečně velice perné. Piloti i pneumatiky tak vždy uvítali možnost ochladit se po hodině jízdy v tréninku či závodu. Stanislav Matějovský zajel dobře sobotní tréninkové jízdy a po závěrečném měřeném tréninku si vyjel skvělé druhé místo pro start v nedělním, již bodovaném, kvalifikačním závodě. Startoval tak z páté řady celého startovního pole - tedy Super Race Trucků třídy A i B - hned za Francouzem Noelem Croizerem, jedoucím na voze MAN. V kvalifikační jízdě došlo krátce po startu ke kolizi mezi Tatrou Stanislava Matějovského a Mercedesem Ludovica Faure (F), který nedlouho po té musel ze závodu odstoupit. Kvalifikační jízda byla dramatická až do samého závěru. Nakonec se nepodařilo Mercedes Francouze Croziera překonat, a tak se situace v postavení na startu - tentokrát do pohárového závodu - opakovala. První Croziér a druhý Matějovský.
Stanislav Matějovský na stupních vítězů Pohárový závod, který se jel v neděli 13.5.2001 ve 13.30 hodin, byl pak průběhem obdobný předcházející kvalifikační jízdě. Po projetí první zatáčky po startu se dostal Crozier před Matějovského, který jej pak pronásledoval celých 13 kol pohárového závodu. Oba vedoucí jezdci kategorie Super Race Truck B se pak postupně vzdalovali ostatním, kteří za nimi bojovali o třetí místo a 12 bodů do celkové klasifikace. Byli to zejména Němeci Hahn a Rehfeld (oba jezdí vozy Mercedes Benz Atego) a ti také na tento boj doplatili, když mezi nimi došlo v předposledním kole ke kolizi.
Problém měl ale také Matějovský, kterému v posledním kole začala vypovídat službu převodovka. Před zaplněnou hlavní tribunou dojížděl závod viditelně pomaleji a s nezařazeným rychlostním stupněm, ale stále na druhém místě, což mu vedle devíti bodů z kvalifikace přineslo dalších 15 bodů do celkového součtu. Má tak po dvou úvodních závodech 53 bodů a vede pořadí jezdců v kategorii SRT B, za ním je pak Francouz Crozier s 52 body, Němec Rehfeld s 39 body a Boije Overbrink, který má celkově 34 bodů, když v nedělním pohárovém závodě skončil na 3. místě.

Tatra Stanislava Matějovského zaznamenala velký úspěch i ve Valencii a budila zde zaslouženou pozornost. I když mechanici budou mít s vozem po tomto velmi těžkém závodě plné ruce práce, všichni věří, že uspěje i v italském Misanu, kde se jede další pohárový závod ve dnech 26. - 27. května 2001.

   V Dijonu hrála česká hymna
- 3.5.2001 -
Tatra v náročném a velmi úspěčněm závodě ve francouzském Dijonu. Poslední dubnový víkend byl ve francouzském Dijonu zahájen Evropský pohár tahačů 2001 a to již podle nových technických a sportovních pravidel. Královská třída Super Race Truck je rozdělena na skupinu A a B, které startují pohromadě, ale každá z nich je hodnocena zvlášť. V každé z těchto tříd bude samostatně vyhlášen mistr Evropy. Vedení týmu Hasseroder rozhodlo, že naše nová TATRA JAMAL EVO II startuje ve třídě B, která je ideální pro týmy s tovární podporou. Do třídy SRT A je nasazen tovární speciál MAN s jezdcem Fritzem Kreutzpointnerem.

Závod samotný se jel za velmi těžkých povětrnostních podmínek. TATRA v něm vzbuzovala velkou pozornost jednak svým designem a technickým zpracováním, tak i výbornými jízdními vlastnostmi a samozřejmě konečným výsledkem. Stanislav Matějovský obsadil v nedělním kvalifikačním závodě druhé místo za Francouzem Croizerem a odpolední pohárový závod pak vyhrál.

Stanislav Matějovský na stupni vítězů.

Překvapením bylo, že cílem projížděl v pelotonu se silnějšími vozy skupiny A a navíc i několik předjel, což byl překvapující výsledek. Ve třídě SRT B se totiž musí povinně používat restriktor před turbodmychadly a tím pádem je výkon snížen zhruba o 13 %. Pro Stanislava Matějovského to bylo první pohárové vítězství v dosavadní truckové kariéře a pro celý realizační bylo tou nejlepší odměnou za kvalitní zimní přípravu.

Po závodech v Dijonu se celý tým přesouvá na druhý závod seriálu, který se jede ve španělské Valencii ve dnech 12. až 13. května. Zde budeme v sobotních volných trénincích zkoušet další vylepšení na voze připravené specialisty z TATRY Kopřivnice.

   Testy nové závodní TATRY na mosteckém autodromu dopadly úspěšně
- 9.4.2001 -
Testy TATRY v Mostě Třídenní náročné testy má za sebou na mosteckém okruhu s novou TATROU náš HASSERÖDER TEAM.

Za asistence techniků firem FERODO a KNORR BREMSE jsme zkoušeli různé varianty nastavení brzd. Dále byly prováděny testy při různých nastaveních podvozku a vyladění ostatní technické detailů - tedy vše potřebné před zahájením závodů Evropského poháru tahačů 2001.

První výsledky testů jsou více než povzbudivé. Naše závodní TATRA nyní prochází posledními úpravami v Kopřivnici a poté se tým přemístí na testovací serii do Francie, kde zůstane až do prvního závodu, který se pojede ve dnech 28.-29.4. ve francouzském Dijonu.

   TATRA JAMAL EVO II pro Evropský pohár tahačů 2001 představena
- 26.3.2001 -
TATRA JAMAL EVO II Do druhého roku své účasti v Evropském poháru tahačů v kategorii SUPER RACE TRUCK vstupuje Stanislav Matějovský s novým tahačem TATRA JAMAL EVO II.
V pondělí 26. března 2001 byl na tiskové konferenci
v Praze, za přítomnosti ministra průmyslu a obchodu ČR Doc. Ing. Miroslava Grégra, CSc. a generálního ředitele TATRA a.s.Kopřivnice Dr. Ing. Petra A. Urbana, slavnostně představen nový závodní vůz týmu TATRA RACING Stanislava Matějovského, který vznikal v tatrováckých dílnách za pomoci mechaniků, techniků a inženýrů TATRA a.s. Kopřivnice.

Výsledkem je závodní speciál na špičkové technické úrovni s motorem, který byl pro tento vůz speciálně připravován odborníky v továrně MAN v německém Norimberku. Motor o objemu 12 litrů je vyladěn na výkon 1250 HP a téměř pětitunový kolos dokáže rozhýbat do stokilometrové rychlosti během 5 sekund.

Představení vozu - zleva pánové: Urban, Grégr, Müller a Matějovský Stanislav Matějovský se v letošním roce spojil s týmem Hasseröder-Team-Müller (Švýcarsko), který disponuje rovněž jedním tahačem MAN. Vznikl tak švýcarsko-český Hasseröder - Team, jehož cílem letos je přední umístění obou teamových jezdců Fritze Kreutzpointnera(vůz MAN, třída SUPER RACE TRUCK A) a Stanislava Matějovského (vůz Tatra s motorem MAN, třída SUPER RACE TRUCK B).

   Matějovský do závodů Evropského poháru tahačů s novým vozem MAN
- 20.3.2001 -
Ředitel firmy MAN Czech Theodor Schniederjan předává Stanislavu Matějovskému tahač MAN Stanislav Matějovský těsně před startem nové sezóny doplnil vybavení stáje o tahač MAN nedávno vyznamenaný titulem "TRUCK of the Year 2001".

Vozidlo v týmové žluté barvě mu v Praze předal Theodor Schniederjan, ředitel firmy MAN Czech (na fotografii vlevo).
Jedná se o vrcholný typ modelové řady německého výrobce se znakem náprav 4x2, který je vybaven motorem o výkonu 338 kW splňujícím samozřejmě limity EURO III, šestnáctistupňovou převodovkou se systémem COMFORTSHIFT, kotoučovými brzdami s vnitřním chlazením a systémem ABS i EBS a integrovaným elektronickým diagnostickým zařízením ZBR.

Tento vynikající vůz bude v týmu Stanislava Matějovského zajišťovat přesun závodní techniky na jednotlivá místa konání závodů Evropského poháru tahačůna okruzích.

   Nový motor MAN dorazil do Tatry
- 26.2.2001 -
Nový motor MAN pro Tatru Stanislava Matějovského na závody EP tahačů dorazil ve středu z Německa. Jedná se o špičkový tovární agregát, vyladěný na brzdě, který bude co nejdříve namontován do závodního tahače. Tým našel v Kopřivnici vynikající zázemí s velkou podporou vedení a možností maximálního využití kapacit divize výzkumu a vývoje výrobků. Na závodním tahači i přepravníku pracuje podle potřeby kolem dvaceti lidí, výborných řemeslníků, kteří podle svých bohatých zkušeností dokonale propracují každý detail. V této době je vůz rozebrán a provádějí se úpravy všech dílů. Vůz bude postupně znovu sestaven a ve druhé polovině března by měl vyjet poprvé na kopřivnický polygon. Poté budou následovat testy na mosteckém autodromu. První závod se koná koncem dubna ve francouzském Dijonu.
Tým má kromě Kopřivnice zázemí i v pražském Z-Investu a v litomyšlské průmyslové škole. V letošní sezóně se podařilo získat silné partnery, takže se pojede v nových barvách. Letos tým bude bojovat o stupně vítězů.

   V nové sezóně s novým truckem
- 30.1.2001 -
Práce na novém vozu Prakticky s novým vozem vstoupí automobilový závodník Stanislav Matějovský do letošního ročníku Evropského poháru tahačů.
V kopřivnické Tatře se již usilovně pracuje na jeho výrobě. Původně se počítalo pouze s některými změnami, nakonec však Tatra Jamal SRT EVO II, jak bude znít jeho oficiální název, bude z devadesáti procent odlišná od tahače, se kterým Stanislav Matějovský jezdil v loňském roce. Konstruktéři se soustředili na několik základních úprav. Oproti loňskému modelu došlo především ke změně v posedu řidiče, k přepracování uložení náprav a odpružení a konečně ke snížení těžiště vozu.

Nová tatra přinese řidičovi jednu nespornou výhodu. Pilot bude sedět ve voze podobným způsobem jako v osobním automobilu a to by mělo zabránit nežádoucímu přibržďování nebo zrychlování v případě, že tahač najede na sebemenší nerovnost. Proto byly pedály posunuty vpřed, poloha sedadla byla snížena a naopak zvýšena podlaha. Chodidlo řidiče tak nebude dopadat na pedály shora.
Přes některé změny na nápravách nebyla narušena jejich předcházející koncepce. Obě tuhé nápravy využívají k zachycování suvných sil čtyř podélných ramen a panhardské tyče, což zajišťuje ustavení v příčném směru. Lepší charakteristiku odpružení by mělo zaručit přiblížení vinutých pružin a tlumičů k náboji kola.

Konstruktéři také vzali v úvahu zásadu, že nejdůležitějším agregátem celého vozu je brzdová soustava. Proto byla v této oblasti použita nejmodernější technologie známá z vozů MAN TG - A s brzdovým obložením značky Ferodo.
Pro nový vůz bude opět použit vznětový, vodou chlazený dvanáctilitrový řadový šestiválec se čtyřventilovým rozvorem OHV. Jeho výkon se díky přeplňování dvojící turbodmychadel s mezichladičem stlačeného vzduchu, který je chlazen ostřikem vody, bude pohybovat kolem 888 kW, přičemž točivý moment bude dosahovat hodnoty 4500 N.m.
Důležitým úkolem při stavbě nové tatry bylo snížení těžiště vozu a lepší rozložení jeho hmotnosti. Vodojemy byly proto přesunuty ze zadní části doprostřed, aby jejich vyprazdňováním nedocházelo k nadměrnému zatížení zadní nápravy.
Nový vůz by se měl objavit na testovacích jízdách v březnu, poslední dubnovou sobotu je na programu první závod Evropského poháru. Jede se na okruhu ve francouzském Dijonu.

   Závody se stanou atraktivnější
- 25.1.2001 -
Ke změnám dojde v rozdělení tříd.
Pro novou sezónu se počítá s tím, že bude startovat slabší třída Race Truck a dvě třídy silnější - Super Race Truck A a Super Race Truck B. V třídě A se budou pohybovat profesionální tovární týmy, v třídě B týmy s tovární podporou. Rozdíl bude také v některých technických záležitost. Závody však budou velmi zajímavé, protože kategorie A i B budou jezdit současně.
Rovněž samotný průběh jednotlivých velkých cen zaznamená podstatné změny. Namísto čtyř bodovaných jízd se program více přizpůsobí ostatním automobilovým okruhovým disciplínám, především formuli 1. V pátek vždy proběhnou tři volné tréninky všech tříd a v sobotu odpoledne dva měřené tréninky s limitovaným počtem kol. Vyvrcholení přijde v neděli. Nejdříve se po zahřívacím kole pojede kvalifikace a poté samotný závod.
I v dalších věcech Evropský pohár stále více kopíruje organizaci formule 1. Současný trend totiž směřuje k tomu, že výrobci již nebudou připravovat truck jako celek, ale budou se podílet na dodávkách jednotlivých komponentů a budou zajišťovat servis před i v samotném závodě. Tým se naopak soustředí na přípravu šasí a karosérie, jak je to obvyklé u formule 1. Tento trend dává předpoklad, že se v Evropském poháru tahačů objeví více týmů a startovní pole bude rozšířeno.
Závody tahačů na okruzích patří již několik sezon k divácky nejatraktivnějším motoristickým disciplínám. V návštěvnosti velkých cen stojí hned na druhém místě za formulí 1 a k rozšíření popularity v této sezoně napomůže pravděpodobně i to, že sportovní televizní program Eurosport zařadil Evropský pohár do svého vysílacího schématu. Proto se budou závody tahačů na tomto kanále obejvovat ve stálých vysílacích časech, připraveny budou také reportáže, což bude výhodné pro prezentaci výrobců, kteří se v poháru tahačů angažují.


profil | tým | truck | novinky | archív | pravidla | kalendář | okruhy | fotogalerie | video | shop | partneři | další aktivity

Copyright © 2000-2003 CMC Group
www.cmcgroup.cz