Michal Matějovský, * 30.10.1985, Hradec Králové
Michal Matějovský vyrůstá v zázemí sportovně-motoristické rodiny, jeho otec Stanislav Matějovský patří k dlouholetým a populárním automobilovým závodníkům v České republice.
Není tedy náhodou, že závodní kariéru Michal zahájil ve svých osmi letech, kdy startoval v seriálu mistrovství republiky 1994 ve třídě COMER 80. Jeho premiérová sezóna skončila 5. místem v celkové klasifikaci.
V následujícím roce 1995 se ve stejné třídě účastnil seriálu Mistrovství České Republiky a vybojoval 3. příčku. Rokem 1996 Michal uzavřel své působení ve třídě COMER 80 3. místem a v MM ČR družstev se umístil na 2. místě.
Tříleté období závodů ve třídě COMER 80 skončilo v roce 1997 přestupem jedenáctiletého Michala do silnější třídy NJ-100 seriálu ICA-J seriálu MMČR. V této sezóně si výborně poradil s náročnější technikou a v mistrovství republiky vyhrál, v MM ČR obsadil 2. místo a v MM družstev 1. místo.
Sezónu 1998 zahájil premiérovou účastí na prestižním anglickém kartingovém šampionátu McLaren Mercedes Champions of the Future Championships ve formuli Yamaha.
Díky mimořádné podpoře všech sponzorů, kteří se podíleli na tomto náročném projektu a v neposlední řadě také díky svým výborným výsledků a rodinnému zázemí, reprezentoval Michal nejpopulárnější anglický kartingový tým - jediný pod přímou patronací McLarenu a Rona Dennise, The Young Guns (Mladé zbraně), jehož majitelem je mnohonásobný mistr světa Martin Hines, v motoristickém světě všeobecně přezdívaný jako Mr. Karting.
Michal koncem dubna předčasně ukončil 6. třídu základní školy a přestěhoval se s rodiči do Hoddesdonu (10 km severně od Londýna). Musel se zcela adaptovat na nové prostředí, překonal počáteční jazykovou bariéru a přizpůsobil se výuce na veřejné škole, kterou navštěvoval. Po profesionální stránce ho čekalo seznamování s mechanismem a systémem anglických kartingových mítinků, nových tratí a také se musel sžít s odlišnou závodní technikou.
Během působení v Anglii si Michal našel svůj jezdecký styl a zlepšil komunikaci s mechanikem a týmovým inženýrem. Sezónu uzavřel titulem nejlepšího nováčka roku McLaren Mercedes Champions of the Future.
V sezóně 1999 Michal Matějovský vstoupil do třídy ICA-J 100.
Účastnil se anglického seriálu McLaren Mercedes Champions of the Furure Championships i populárního německého kartingového podniku DMV - Jörg van den Ommen Kart Serie. Oba seriály jsou provázány spoluprací s Mercedes Benz. Tento rok výrazně rozšířil horizonty budoucích příležitostí v obou motoristických velmocí.
V nadcházející sezóně 2000 Michal zahájil již svou sedmou motokárovou sezónu, ve které startoval za německý motokárový tým PCR Germany, který je vítězným týmem loňského MM SRN, a u nás za český tým Orion Kart Team Litomyšl.
Michal přešel do vrcholné kategorie - ICA-100, přestože mohl věkově pokračovat v juniorské ICA-J. S novou motokárou osazenou podvozkem a motorem PCR se seznamoval při trénincích loni na okruzích v Německu a Itálii. Vlastní sezónu Michal zahájil 5. února startem v závodě Winter Cup v italském Lonatu. Tento závod byl pojat tréninkově za neuvěřitelné konkurence 155 jezdců. Další závod v letošním roce jel také v Itálii, jednalo se o závod mistrovství Itálie, kde se probojoval do finále, ale pro kolizi musel odstoupit. Zúčastnil se německého seriálu závodů Deutscher Ic A - Cup 2000, kterému předcházelo mnoho tréninků s ostatními jezdci PCR v zahraničí. Na domácích tratích Michal startoval ve čtyřech závodech mezinárodního mistrovství ČR za český motokárový tým ORION.
Zpočátku roku 2001 testoval Michal Matějovský na okruzích v Brně a v Mostě jak novou Formuli Škoda tak i Škodu Pick-up. Po řadě testů a úspěšných vystoupení na okruzích se tým Motorsport Křenek - za který Michal staruje - přiklonil k variantě závodů v rámci seriálu Škoda Matador Pick-up Free Style.
Ve sportovně-motoristické sezóně 2002 se Michal Matějovský již plně zapojil do sedmidílného seriálu závodů Škoda Matador Pick-up Free Style ´02. V konečném pořadí se mezi třicítkou starujících umístil na výborném osmém místě a stal se tak nejmladším a nejúspěšnějším nováčkem seriálu.
V roce 2003 bude Michal závodit na okruhové octavii v seriálu Česká pojišťovna Škoda Octavia Cup v Bohemia Racing Teamu. Zároveň bude testovacím jezdcem na závodním tahači Tatra Jamal Evo IV v závodním týmu svého otce.
|